موسوی: قاضی منصوری در بیمارستانی در رومانی دستگیر شد / آژانس ادعای آمریکا و رژیم صهیونیستی را مبنای سوال قرار ندهد

به گزارش رکنا، سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه قاضی منصوری براساس حکم مراجع قضایی کشور از طریق اینترپل ایران تحت تعقیب بوده اند، گفت: ظاهراً ایشان دررومانی حالشان خوب نبوده است و به بیمارستان مراجعه می‌کنند و در آنجا تحت حفظ قرار می گیرند و بازداشت می شوند .

"سیدعباس موسوی" امروز- دوشنبه - در نشست خبری با تسلیت شهادت امام صادق و گرامیداشت یاد استاد کشاورز هنرمند پیشکسوت، گفت: ظریف سفری به سوریه و ترکیه در پیش داشتند که سفر به ترکیه انجام شد لازم بود پس از فروکش کردن کرونا ظریف با ترکیه و روسیه سفر کنند

وی افزود: بعد از اتفاقاتی که در سرزمین‌های اشغالی افتاد و اقدام جدید و بدعت گونه رژیم صهیونیستی مبنی بر الحاق کرانه باختری، نشست سازمان همکاری های اسلامی به صورت مجازی برگزار و طی قطعنامه ای این رژیم محکوم شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین به گفت و گوی معاون وزیر امور خارجه با همتای کانادایی درباره سقوط هواپیمای اوکرانی اشاره کرد و گفت: متاسفانه کانادایی ها علی‌رغم ادعایی که دارند و خود را دلسوز ایرانی ها می دانند، روند کنسولی برای بسیاری از ایرانی ها را مختل کردند و گفتیم اگر اراده ای باشد حاضر با همکاری هستیم تا بخش کنسولی باز و خدمات به ایرانیان داده شود.

موسوی خاطرنشان کرد: نشست ویدئوکنفرانس سران ایران، ترکیه و روسیه را خواهیم داشت و در این سفر این موضوع مطرح و تاریخی برای آن تعیین می‌شود.

ادعای دبیرکل سازمان ملل کاملا همسو با نقشه آمریکاست

سخنگوی وزارت خارجه، گزارش جدید گوترش دبیرکل سازمان ملل علیه ایران مبنی بر منشاء ایرانی بودن پرتاب موشک به آرامکو عربستان سعودی را کاملا همسو با سیاست و نقشه جدید آمریکا علیه ایران دانست و گفت: این ادعا بی‌پایه و اساس است و بر مبنای اتهامی عنوان شده که عربستان و آمریکا بر ما وارد کردند.

وی با بیان اینکه هیچ سندی دال بر منشاء ایرانی بودن موشک‌ها مشاهده نکردیم، گفت: دبیرکل سازمان ملل از طریق برخی کشورهای خاص تحت فشار قرار می‌گیرد و گزارشی قرائت می‌کند که پایه و اساس خاصی ندارد.

موسوی با بیان اینکه این گزارش‌ها ارتباطی با برجام ندارد، خاطرنشان کرد: موضوع بسته شده را باز می‌کنند و مبنای ادعایشان ادعای رژیم صهیونیستی و شخص نتانیاهو است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: آمریکا سازمان ملل و نهادهای بین المللی را گروگان اهداف خود گرفته است و این مشی آمریکاست. اما به آژانس توصیه می‌کنم در این زمینه واقع نگری داشته باشند و به مراجعه به اسناد متقن و همکاری خوب جمهوری اسلامی با آژانس، ادعای آمریکا و رژیم صهیونیستی را مبنای سوال خود قرار ندهد.

فضاسازی‌ها علیه جمهوری اسلامی قابل قبول نیست

وی در پاسخ به ایرنا درباره برخی شیطنت‌ها در افغانستان علیه جمهوری اسلانی و احضار سفیر این کشور گفت: روابط ما با کشورهای همسایه جزو روابط خوب است و جمهوری اسلامی می‌خواهد این روابط را در همه سطوح با همسایگان خود گسترش دهد.

موسوی با بیان اینکه با افغانستان روابط خوبی داشته و داریم، گفت: جمهوری اسلامی چهار دهه میزبان بدون منت برادران و خواهران افغانستانی بوده و امروز هم آرزومند ایجاد صلح در این کشور است.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: ما همواره خواستار ثبات و آرامش در افغانستان هستیم اما اینها باعث نمیشود جمهوری اسلامی چشم خود را روی برخی اقدامات غیرقانونی ببندد. وقتی مرز یا گمرک تعیین شد به معنای این است که همه رعایت کنند اما عده ای با اغوای قاچاقچیان یا اقدام تروریستی یا هر دلیل دیگر غیرقانونی وارد کشور می‌شوند که جمهوری اسلامی این اجازه را نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه سفارتخانه ما در این کشور فعال است، گفت: اخیرا عده‌ای با تجمع غیرقانونی در محل سفارت ما به نفع بیگانگان و به نفع تخریب روابط دو کشور سوء استفاده کردند که هشدار دادیم این اقدامات و توهین‌ها غیرقابل تحمل است.

موسوی تصریح کرد: اگر سوالی باشد پاسخ می‌دهیم اما فضاسازی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران قابل قبول نیست.

ماجرای دستگیری قاضی منصوری در رومانی

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان همچنین در مورد موضوع قاضی منصوری و دستگیری او در رومانی گفت: بر اساس اطلاعاتی که داریم ایشان به سفارت ایران در رو مانی مراجعه کرده و گفته است که چه کار کنم و درخواست راهنمایی کرده است ، سفارت ایران نیز به ایشان برای بازگشت به میهن راهنمایی‌هایی ارائه داده است .

وی با بیان اینکه ایشان براساس حکم مراجع قضایی کشور از طریق اینترپل ایران تحت تعقیب بوده اند، ادامه داد : ظاهراً ایشان در آنجا حالشان خوب نبوده است و به بیمارستان مراجعه می‌کنند و در آنجا تحت حفظ قرار می گیرند و بازداشت می شوند .

موسوی ادامه داد : وزارت خارجه در مورد اجرای احکام و دستورات مراجع قضایی راسا ورود پیدا نمی‌کند بلکه سعی می کند اجرای آنها را تسهیل کند و اینکه به صورت قانونی این اقدامات انجام شود .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 577064 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟