حجم ویدیو: 8.01M | مدت زمان ویدیو: 00:01:12

به گزارش رکنا،استاد دانشگاه تهران و عضو هیئت علمی دانشکده مطالعات جهان در صفحه توئیتری خود نوشت: معاون اسبق وزارت دفاع آمریکا: بعد از ترور سلیمانی، اگر وزیر خارجه آمریکا به بغداد سفر کند و کسی به او تیراندازی کند ما حق اعتراض نخواهیم داشت. جوزف نای: ترور مقام ارشد کشوری که درحال جنگ با آن نیستیم نقض دستور اجرایی ریاست جمهوری فورد است که این نوع ترور‌ها را منع کرده بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

سرتیپ بختیار فایق خدارحم سمت چپ تصویر کنار حاج قاسم سلیمانی دیده می‌شود

آنچه در ادامه می‌خوانید، متن کامل گفتگو با وی است که در قالب پرونده «هجر حبیب» منتشر می‌شود:

* ابتدا تشکر می‌کنم بابت وقتی که برای این گفتگو پیرامون بررسی شخصیت سردار شهید قاسم سلیمانی اختصاص دادید؛ اگر موافق باشید، شروع گفتگو با معرفی خودتان باشد و این‌که چند سال سابقه فعالیت در نیروهای نظامی دارید؟

به نام خداوند بزرگ. خیلی تشکر می‌کنم، خوش آمدید. از حضور شما در اینجا ممنون هستم. سرتیپ بختیار آموزش‌دیده مدرسه جناب جلال طالبانی در دانشکده نظامی قلاچوالان دوره یکم شهید جوانمیر هستم و 29 سال است که در نیروی پیشمرگه کردستان خدمت می‌کنم. اکنون هم به‌عنوان معاون فرماندهی واحدهای 70 نیروی پیشمرگه کردستان وابسته به اتحادیه میهنی کردستان فعالیت دارم.

* بخشی از موضوع گفتگوی ما پیرامون مقطعی است که داعش به اقلیم کردستان حمله کرد و برخی شهرهای مهم را مورد تهدید قرار داد، از منظر شما این تهدید برای کردستان عراق تا چه‌حد جدی بود؟ شما یک فرد نظامی هستید و قطعاً تا الآن در موقعیت‌های مختلفی قرار گرفته‌اید، می‌خواهم بدانم تهدید داعش تا چه‌حد با تهدیدات قبلی تفاوت داشت.

داعش یک سازمان تروریستی بین‌المللی بود. در 9 ژوئن 2014 که به مناطق مختلف اقلیم کردستان و عراق حمله‌ور شد، تهدیدی برای اشغال اقلیم کردستان بود اما خوشبختانه نیروی پیشمرگه کردستان در مناطق تحت نفوذ ما و در مناطق تحت حاکمیت وزارت پیشمرگه با همکاری بین‌المللی، این سازمان تروریستی را شکست داد. داعش یک تهدید جهانی بود و بنابراین متحدان همه در این جنگ شرکت کردند و با تلاش‌های آنها، در مدت 3 الی 4 سال به تهدیدات این گروه تروریستی خاتمه داده شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 543837 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟