حجتی عذرخواهی کرد و حلالیت طلبید

به گزارش رکنا، محمود حجتی وزیر سابق جهاد کشاورزی امروز در مراسم نکوداشت خود، اظهار کرد: از مقام معظم رهبری، مردم، همکارانم در وزارت جهاد کشاورزی و دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی عذرخواهی می‌کنم و تقاضا دارم که کاستی های مرا ببخشند.

وی افزود: بنده در حد بضاعت خود و با توجه به شرایط موجود هر کاری که از دستم برمی آمد انجام دادم و خواهان حلالیت‌طلبی از همه مردم هستم.

وزیر سابق جهاد کشاورزی خطاب به همکاران سابق خود در وزارت جهاد کشاورزی، گفت: ما می‌توانیم زیرا کشور ما ظرفیتها و قابلیتهای زیادی دارد که ما به بخش زیادی از این توانایی ها و منابع کشور پی نبردیم.

بیماری مزمن و حمله تنفسی مانع از ادامه کارم شد

حجتی گفت: درست است که برخی می‌گویند در تنگنا هستیم و اگر در تنگنا نبودیم کارها روان‌تر پیش می‌رفت اما علی رغم همه این مشکلات می‌توان کارهای مختلف و زیادی انجام داد.

وی خطاب به روحانی رئیس جمهور نیز گفت: از اینکه وی با استعفای بنده موافقت کرد تشکر می‌کنم دلیل استعفای بنده مریضی مزمنی بود که باعث حمله تنفسی به من می‌شد که این امر دو بار در طول خدمتم مانع از ادامه کار شد که یک بار آن در سیستان و بلوچستان بود و در ماه های اخیر نیز یک مرتبه حمله تنفسی به بنده دست داد و مانع از ادامه کارم شد.

وزیر سابق جهاد کشاورزی همچنین در جمع خبرنگاران نیز اظهار داشت: ظرفیت‌های فوق العاده در بخش کشاورزی و منابع طبیعی کشور وجود دارد که کمتر به آنها توجه شده است و ما به سادگی از کنار آن می‌گذریم که همین ظرفیت‌ها می‌تواند مشکلات مردم را در این شرایط حل کند.

حجتی افزود: این ظرفیت‌ها قابل شمارش نیست هرچند که معتقدیم باید این بهره‌برداری همراه با سازگاری با طبیعت باشد که همواره به آن تأکید کرده‌ام؛ برای تحقق این امر باید خود را به ابزار و دانش و بینش لازم تجهیز کنیم.

وی ادامه داد: بنده در دوران فعالیتم به حداقل موارد و ظرفیت‌های موجود در کشور که استفاده کردیم و به آنها پرداخته شد پاسخ مثبتی گرفتیم به طوری که از طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در ایلام و خوزستان 350 هزار هکتار آن اجرایی شد.

در ادامه گزارش تسنیم آمده است، وزیر سابق جهاد کشاورزی افزود: منابعی که برای این طرح در خوزستان هزینه شد به همان اندازه نیز تولید برنج داشتیم و بازدهی خوبی ایجاد شد.

حجتی در پایان صحبت‌های خود گفت: با ورود سرمایه به بخش گلخانه‌های کشور تولید و اشتغال زیادی در کشور ایجاد می‌شود و در کنار آن در مصرف آب نیز صرفه جویی خواهد شد که در آینده باید بیشتر از این فرصت استفاده کنیم.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 526562 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟