جسد دیکتاتور سابق اسپانیا از دره شهدا به خارج شهر منتقل شد

به گزارش رکنا، دولت اسپانیا امروز بعد از ماه‌ها کش و قوس، بالأخر با نبش قبر «فرانسیسکو فرانکو» دیکتاتور سابق اسپانیا، بقایای جسد وی را به قبرستانی خارج از مادرید، پایتخت اسپانیا، منتقل کرد.

به نوشته روزنامه «گاردین»، دولت اسپانیا صبح امروز اعلام کرد مراسم انتقال بقایای جسد فرانکو از «دره شهدا» به خارج از پایتخت در حال انجام است. در این مراسم تنها ۲۲ نفر از بستگان فرانکو و «دولورس دلگادو» وزیر دادگستری حضور داشتند.

دره شهدا محل دفن هزاران نفر از کشته‌شدگان جنگ داخلی اسپانیا است. اما برای برخی از طرفداران فرانکو، این محل به مکانی برای گرامیداشت چهل سال دیکتاتوری فرانکو بدل شده بود.

از این رو دولت اسپانیا تصمیم گرفت بقایای جسد این دیکتاتور را از این محل خارج کند تا «حلقه دموکراسی در اسپانیا را کامل» کند. این تصمیم با مخالفت‌های زیادی همراه شد، اما در نهایت دادگاه عالی اسپانیا در ماه سپتامبر (شهریور) اجازه نبش قبر فرانکو را صادر کرد.

فرانکو در سال ۱۹۷۵ در سن ۸۳ سالگی درگذشت. او با پیروزی در جنگ داخلی اسپانیا که حدود نیم میلیون کشته برجای گذاشت، از ۱۹۳۹ تا زمان مرگش بر این کشور حکومت کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 512948 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟