وبگاه دبکا وابسته به رژیم صهیونیستی مدعی شد که عربستان و امارات تماس‌هایی مخفیانه در رابطه با امنیت کشتیرانی در خلیج فارس با ایران برقرار کرده‌اند.

این وبگاه نوشت: امارات و عربستان به این نتیجه رسیده‌اند که اهداف دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در رابطه با ایران با اهداف ریاض و ابوظبی تطابق و همخوانی ندارد.

این رسانه صهیونیست در ادامه با اشاره به سفر اخیر هیات اماراتی به تهران آورده است که مسئولان اماراتی در دیدار با مسئولان ایرانی در رابطه با مساله امنیت کشتیرانی در خلیج فارس، تنگه هرمز و تنگه باب المندب بحث و گفت وگو کردند.

دبکا در ادامه به نزدیک شدن دیدگاه ها در جریان این مذاکرات پرداخته و اینکه امارات نیروهای خود را از یمن خارج کرده و جزایری را در باب المندب و بخشی از ساحل غربی یمن به یمنی هایی واگذار کرده است که برخی از آنها قبلا با حوثی ها در ارتباط بوده اند.

یک مسئول اماراتی که خواستار عدم فاش شدن نامش شده است در گفت‌وگو با دبکا گفته است: اگر واشنگتن به دنبال مذاکره با ایران است، در پیوستن به اتئلاف آمریکا برای حمایت از کشتیرانی در خلیج فارس هیچ منفعتی نداریم زیرا در این صورت قدرت بازدارندگی آن بسیار محدود خواهد بود.

دبکا می‌نویسد، این تحولات باعث شد که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به طور جدی در حال بررسی باز کردن باب گفت‌وگو با تهران باشد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 494172 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟