محکومیت زن روسی در امریکا به ۱۸ ماه زندان

دادگاه که او را عامل روسیه تشخیص داده می‌گوید خانم بوتینا تلاش کرده بوده در نهادهای امریکایی مانند انجمن ملی سلاح این کشور نفوذ کند.
او روز جمعه (۲۶ آوریل) در دادگاه و به هنگام قرائت حکم خود گفت: «من زندگی خودم را نابود کردم.»
دادستان‌ها ماریا بوتینا را متهم کرده بودند که درصدد نزدیک شدن به نهادهای سیاسی امریکا بوده تا سیاست‌های آنها را به نفع مسکو ترغیب کند.
خانم بوتینا که قبلا خود را بی‌گناه خوانده بود ماه دسامبر گذشته پذیرفت که در یکی از موارد اتهامی قصد توطئه علیه امریکا را داشته است.
او که ۳۰ سال دارد ماه ژوئیه گذشته بازداشت شد و به همین علت ۹ ماهی که در زندان بود در مجموع ماه‌های محکومیت او که ۱۸ ماه اعلام شده محاسبه خواهد شد.
بنابر حکم دادگاه او پس گذراندن حکم محکومیت هم فورا از خاک امریکا اخراج خواهد شد.
او روز جمعه در واشنگتن و در دادگاه گفت: «والدین من خبر بازداشتم را یک روز صبح و هنگامی که در یک روستای منطقه سیبری از خواب بیدار شده بودند از اخبار شنیدند.»
«من عاشقانه آنها را دوست دارم، اما متأسفانه هم به جهت اخلاقی و آبرویی و هم به لحاظ مالی به آنها صدمه زدم و حالا آنها باید با مصائب این واقعه سر کنند.»
«من با امید و نه دستور به امریکا آمدم اما حالا هیچ چیز برایم نمانده جز پشیمانی. من زندگی خودم را نابود کردم.»
با وجود این که دادستان‌ها می‌گویند فعالیت ماریا بوتینا به امنیت ملی امریکا صدمه زده او اصرار دارد که قصد لطمه زدن به هیچ امریکایی را نداشته است.

ماریا بوتینا1
ماریا بوتینا کیست؟
ماریا بوتینا در سال ۱۹۸۸ در جنوب سیبری به دنیا آمده و به نوشته خودش در فیس بوک، از ده سالگی با اسلحه آشنا شده است.
او گروهی به نام حق مالکیت سلاح تشکیل داده بود و خواهان آزاد شدن فروش سلاح شده بود.
خانم بوتینا از ۶ سال پیش عضو مادام العمر انجمن ملی اسلحه در امریکا شده بود و در گردهمایی‌های سالانه آن شرکت می‌کرد.
او در سال ۲۰۱۵ با حضور در گردهمایی انجمن ملی اسلحه در لاس‌وگاس، از دونالد ترامپ که نامزد ریاست جمهوری بود درباره تحریم روسیه سؤال کرد.
ماریا بوتینا از دو سال پیش به عنوان دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه آمریکن در شهر وشنگتن دی سی ویزای دانشجویی برای زندگی در امریکا دریافت کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 472349 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟