روند قضایی پیگیری پرونده احمدی‌نژاد آغاز شده است

به گزارش گروه سیاسی رکنا، غلامحسین تاجگردون رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس پیرامون گزارش این کمیسیون از تخلفات محمود احمدی‌نژاد گفت: گزارش ما پیرامون آقای احمدی نژاد بدون هیچ پیش داوری سیاسی بوده است. این تخلفات شخصی است و معمولا چنین پول‌هایی باز نمی‌گردد. در حال حاضر به عهده قوه قضاییه و دیوان محاسبات است که این گزارش را پیگیری کنند و این عمل انجام خواهد شد. 
او ادامه داد: نیازی به حضور آقای احمدی‌نژاد برای ارایه توضیحات در مجلس وجود ندارد. ایشان در مراکز مربوطه قضایی باید پاسخگو باشند. روند قضایی پیگیری این گزارش خیلی وقت است که آغاز شده و احکام مربوط هم خیلی وقت است که صادر شده است ولی عمل نشده است. 
رییس کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه « گزارش ما مبنایی برای عمل به احکام صادر شده دیوان محاسبات است» تصریح کرد: دیوان محاسبات کار خود را پیرامون ارایه گزارش انجام داده است اما یک نقص قانونی مانع اعمال این احکام بود. به این ترتیب از گذشته و طبق آیین نامه تخلفات وزرا و روسای جمهوری از سوی دیوان محاسبات به رییس مجلس گزارش می‌شود. این در زمانی کارآمد خواهد بود که این افراد برسر کار هستند و مجلس می‌تواند آن‌ها را پیگیری کرده و افراد را عزل کند. 
او متذکر شد: فرایند دادرسی در کشور ما به گونه‌ای است که وقتی پس از کنار رفتن وزیر این گزارش می‌رسد٬ کاری از دست مجلس برنمی‌آید. در حقیقت و نمی‌توان عزلی انجام شود. آیین‌نامه اصلاح شد؛ به این صورت که پس از کنار رفتن مقام مسوول گزارش از سوی هیات رییسه به دیوان محاسبات رفته و احکام قطعی برای افراد صادر و از سوی قوه قضاییه پیگیری می‌شود. 
تاجگردون در خاتمه گفت: آقای احمدی‌نژاد پس از ارجاع گزارش از سوی هیات رییسه مجلس به دیوان محاسبات مورد پیگیری قضایی قرار خواهد گرفت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 319595 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟