سخنگوی ارتش لیبی: قطر تروریست‌ها را از سوریه به لیبی منتقل می‌کند

رکنا سیاسی: به نقل از روزنامه مستقل رأی الیوم، احمد المسماری، سخنگوی ارتش ملی لیبی وابسته به پارلمان گفت: داعش ISIS و شاخه‌های اخوان المسلمین و گروه‌های وابسته به القاعده برای گسترش تندروی در لیبی ائتلاف کردند. قطر تروریست‌های داعش را از سوریه به لیبی منتقل می‌کند. حمایت مالی قطر از گروه‌های تروریستی در لیبی ادامه دارد.
وی افزود: نیروهای لیبیایی برای برقراری امنیت در لیبی تلاش می‌کنند و ما برای یک روند سیاسی مشخص در دور مذاکرات کنونی در تونس تلاش می‌کنیم.
المسماری گفت: بسیاری از جوانان شبه نظامیان را رها کرده و به ارتش ملی لیبی پیوسته‌اند. ما از سازمان ملل می‌خواهیم به نهاد نظامی لیبی و رهبران آن لطمه نزندو دیدار قریب الوقوعی میان خلیه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی و غسان سلامه، فرستاده سازمان ملل به لیبی وجود دارد.
وی تأکید کرد: ارتش ملی لیبی در مذاکرات حرف‌هایی برای گفتن دارد چراکه واقعیت کنونی دیگر قابل تحول نیست. لغو ممنوعیت ارسال سلاح برای ارتش لیبی موجب تقویت امنیت در دریای مدیترانه و اروپا می‌شود.
لیبی از سال ۲۰۱۱ شاهد تنش سیاسی و نظامی است. این کشور همواره شاهد درگیری‌ها میان شبه نظامیان بوده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 311803 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟