پشت پرده لابی 10 نفره زنان اصلاح طلب

رکنا سیاسی: لیست فروشی اصلاح طلبان اولین بار از سوی کولایی در سال گذشته مطرح شد، وی درباره نحوه بستن لیست امید برای مجلس دهم پرده برانداخت و در گفت‌وگویی اعلام کرد «همیشه پول و قدرت در حوزه سیاست تاثیرگذار هستند. برخی کاندیداها از طریق رانت وارد لیست امید شدند و من این مسئله را تکذیب نمی‌کنم.»
اما پس از چندی و در زمان انتخابات شورای شهر تهران فاطمه دانشور نیز از لیست فروشی در شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان مبنی بر پیشنهاد 2 میلیارد تومانی برای گنجاندن نام وی در لیست اصلاح‌طلبان را رسانه‌ای کرد .
وی در جریان گفت‌و‌گویی درباره دلایل عدم قرار گرفتن خویش در لیست امید اصلاح‌طلبان لب به سخن گشود و گفت که از من برای حضور در لیست امید 2 میلیارد تومان مطالبه کردند و چون چنین مبلغی را به آنها ندادم از لیست خط خوردم . رسانه‌ای شدن این خبر اما برای خانم دانشور گران تمام شد و نام وی به طور کلی از لیست اصلاح‌طلبان حذف شد.
حالا پس از انتخابات بار دیگر دانشور به بیان پشت پرده هایی از لابی بازی های برخی زنان پرده برداشته است.
وی در گفت و گو با روزنامه آرمان گفته: زنانی که نقش لابی‌گری با دولت را در ارتقای جایگاه‌های مدیریتی زنان ایفا می‌کردند، تعداد معدودی هستند و تنها برای افراد معینی لابی می‌کنند، آن هم به‌صورت کاملا رانتی و این بزرگ‌ترین ضعف جامعه زنان است. این تعداد معدود در رایزنی‌های خود با دولت تنها خود را در نظر می‌گیرند و برای افزایش جایگاه خود تلاش می‌کنند. در حالی که باید زنان فعال حوزه‌های دیگر نیز مورد شناسایی قرار بگیرند
این فعال اصلاح‌طلب با بیان اینکه دایره محدودی از زنان لابی‌کننده در جریان اصلاحات برای ارتقای هم تلاش می‌کنند، می‌افزاید: فعالان سیاسی، بانوان کارآفرین و توانمند اقتصادی و اجتماعی و بانوانی با مدارج بالای علمی و در عین موفقیت خارج از این گردونه هستند اما در عمل می‌بینم لابی‌کنندگان حامی ارتقای جایگاه زنان، خودشان به پست می‌رسند و معرفی شوند، یعنی دایره‌ای محدود از زنان شاید ۱۰ نفر که به هم پست تعارف می‌کنند و غیر از خود کسی را نمی‌بینند و در ضمن کسی را هم درون خود راه نمی‌دهند.
دانشور در پاسخ به این سئوال که «بنابراین معتقدید که در انتخابات شورای شهر پنجم نسبت به شما جفا شد؟»‌ بیان داشت:‌ برای تعیین لیست شورای پنجم، شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان بیشتر با نگاه سیاسی، افراد وابسته به تشکل‌ها و احزاب سیاسی را فارغ از تخصص و عملکرد در حوزه‌های شهری برای حضور در لیست شورای شهر انتخاب کرد، اینکه در شورای سیاستگذاری مطرح شده من اصلاح‌طلب نیستم، باید پرسید کدام رویه من اصلاح‌طلبی نبوده است.
من که همواره برای تغییر و رفع مشکلات تلاش کرده‌ام. اینکه راجع به آسیب‌های اجتماعی بسیار شفاف و بلند صحبت کرده‌ام و بسیاری از حساسیت‌های به‌وجود آمده در این حوزه در کشور از ارائه همین گزارش‌ها بوده، رویه اصلاح‌طلبی نبوده است یا ساختارشکنی و تابوشکنی‌هایی که انجام دادم رویه اصلاح‌طلبی نبوده است؟
فاطمه دانشور از جمعی تقریبا 10 نفره زنان سخن می گوید که به دنبال پست و مقام هستند و زنان دیگر اصلاح طلب را نیز بین خود راه نمی دهند، باید منتظر ماند و دید چه واکنش هایی از سوی اصلاح طلبان نسبت به این افشاگری دانشور رخ می دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 300980 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟