تنها نماینده مخالفی که بعد از حرف هایش از وزیر پیشنهادی تشکر کرد

رکنا سیاسی: سکینه الماسی در مخالفت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: در دوره آخوندی برخی موانع در حوزه راه و شهرسازی مرتفع نشده‌اند. در مورد راه و ساختمان موفقیت کشورها در گرو ناوگان موفق ریلی دریایی و هوایی است. اما در حال حاضر در ایران اغلب جابه جایی‌ها از طریق جاده ها انجام می شود. در شرایطی که سفرهای جاده ای به نسبت ریلی بسیار پرهزینه و پرخطر است.

باید با ایجاد کردن شبکه ریلی هم امنیت مسافران را تامین کنیم و هم هزینه از صرف هزینه های کلان بکاهیم. ضرورت دارد که نسبت به ساخت جاده ها متناسب با نیازمندی و نقاط حادثه Incident خیز اقدام شود. اما آیا شما در با ساخت جاده در کاهش حوادث Accidents توفیق داشته اید؟

صنعت ساختمان در دولت دهم با رکود بی سابقه ای مواجه شده است و و سیاست های دولت یازدهم هم نتوانسته این گره را بگشاید. در این شرایط سخت دوران گذرار باید به جمعیت 490 هزار نفری جامعه مهندسی اکتفا کرد یا قوانین موجود؟

دغدغه مردم در حوزه مسکن به گونه ای است که حق برخورداری از مسکن به خوبی ادا نشده است. نقش دولت می تواند سیاست گذاری و نظارت باشد اما آنچه مورد نگرانی است این است که دولت در مورد مسکن صدای مدور و یکپارچه ندارد. از سخنان رئیس جمهور استنباط شد که در این مورد اختلاف نظر وجود دارد.

ایران بر روی گسل زلزله قرار دارد و همیشه در معرض تهدید هستیم. آیا برای مقابله با آن راهی بررای مقاوم سازی وجود دارد؟ در حوزه نوسازی در شهرهای مختلف موفق عمل نکرده اید. اگر چه این نیازمند همکاری های فرابخشی است.

دریا نفت، گاز، شیلات و ... در شیراز است که نه تنها در اقتصاد ایران بلکه در دنیا شناخته شده است. بزرگترین پایانه های نفتی در بوشهر است، پارس شمالی و جنوبی و در یک کلام ، بوشهر ایران کوچکی است که توسعه آن، توسعه ایران را به دنبال دارد. در حالیکه راه اندازی اتوبان بوشهر به شیراز و ... در کارنامه کاری شما موفق نیست. اگر به باور برخی دوستان استیضاح شما دلایل سیاسی داشته، اما ضعف مدیریتی نیز در آن موجود بوده است: ضعف در حوزه آی تی و آی سی تی، بدهی به پیمانکاران، عدم راه اندازی خط تولید ریلی و ....

اما به قول معرف عیب می جمله بگفتی هنرش نیز بگوی، جا دارد در کنار این انتقادها از اعتماد شما به جامعه توانمند زنان تشکر کنم. از سپردن مسئولیتی مهم در سازمان ناوگان هوایی به یکی از زنان توانمند کشور، انتصاب خانم شرفبافی به سرپرستی شرکت هواپیمایی هما.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 296109 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟