نشریه تایم، عکس و محل کشته شدن بغدادی را منتشر کرد (+عکس)

رکنا سیاسی: این نشریه انگلیسی نوشت: گروه ناظرحقوق بشر سوری مستقر در لندن برپایه اظهارات سه عضو داعش ISIS با تایید مرگ ابوبکر البغدادی سرکرده داعش اعلام کرده است: ابوبکر البغدادی سرکرده داعش در دیرالزور (در کرانه رود فرات) و در نزدیکی مرز عراق مستقر بوده است.

این نشریه انگلیسی با اشاره به اینکه درصورتی که البغدادی کشته شده باشد دولت های جهانی درحال جنگ با داعش تلاش می کنند این پیروزی را به نام خود ثبت کنند، آورده است: دولت های جهانی و نیز گروه های مرتبط با آنها هر یک مدعی کشتن Killing او می شوند.

درحالی که سرنوشت ابوبکر البغدادی، رهبر گروه تروریستی داعش همچنان درهاله‌ای از ابهام قرار دارد، کارشناسان در امور گروه‌های تندرو نام دو تن از افسران سابق صدام را به عنوان محتمل‌ترین گزینه‌های جانشینی البغدادی مطرح می‌کنند.

وزارت دفاع روسیه اخیرا اعلام کرد اطلاعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد ابوبکر البغدادی در حملات هوایی روسیه در رقه سوریه کشته شده است.

ریان دیلون سخنگوی ائتلاف بین‌المللی ضد داعش گفت : هیچ مدرک موثقی درباره زنده یا کشته بودن او وجود ندارد.

ایاد العبیدی وزیرجنگ داعش و الجمیلی مسئول امنیت داعش است. این دو بعد از حمله آمریکا به عراق به گروه‌های شورشی افراطی در این کشور ملحق شدند

بعد از کشته شدن ابوعلی الانباری و ابوعمر الشیشانی، دو معاون البغدادی و ابومحمد الجولانی، مسئول تبلیغات داعش، العبیدی و الجمیلی به مهم‌ترین معاونان ابوبکر بغدادی تبدیل شده‌اندبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 281769 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟