این ترکیبات مرهم زخم معده شما هستند + طرز تهیه و میزان مصرف

به گزارش رکنا، داروها و دمنوش های زیادی به تقویت و درمان زخم و التهاب معده کمک می کند که ما برای شما تعداد خیلی کمی را معرفی کرده ایم. طبق پژوهش های محققان طب سنتی دمنوش هایی مثل بابونه، بادرنجبویه، زیره سبز، شیرین بیان، انیسون، سنبل الطیب و افسنطین  و از همه مهم تر مومنایی (موملایی) برای درمان این بیماری مفید هستند.

ریشه شیرین بیان

طریقه مصرف به این شکل است که یک تا 2 قاشق چای خوری ریشه شیرین بیان را با یک فنجان آب مصرف می کنید. ابتدا آب را بجوشانید و مقدار تعیین شده ریشه شیرین بیان را به آن اضافه کنید. اجازه دهید به مدت 10 دقیقه شیرین بیان در آب جوش دم بکشد. این دمنوش را از صافی عبور دهید و آن را نوش جان کنید. این کار را به مدت یک هفته روزی 2 تا 3 مرتبه انجام دهید.

بادام و شیر

این ترکیب نیز یکی دیگر از راه های درمان زخم معده و جلوگیری از التهاب و درد آن است. برای درست کردن این ترکیب مقداری بادام و یک فنجان شیر مورد نیاز است. بادام ها را در آب بخیسانید و سپس پوست شان را جدا کنید. بعد آنها را بکوبید تا به خمیر تبدیل شوند. این خمیر را به شیر بیفزایید و این مخلوط را به خوبی هم بزنید. درنهایت این مخلوط را فورا نوش جان کنید. این کار را روزانه یک تا 2 مرتبه تکرار کنید.

آلوئه ورا

آب آلوئه ورا را می توانید به عنوان یکی از درمان های خانگی و طبیعی زخم معده استفاده کنید. آب آلوئه ورا می تواند ترش و میزان اسیدی بودن معده را که ناشی از بیماری زخم معده است کاهش و تسکین دهد. برای تهیه این ترکیب به 2 قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا و یک فنجان آب نیاز داریم. همه مواد را با یکدیگر مخلوط کنید. سپس آن را بنوشید. این کار را روزانه 2 تا 3 مرتبه تکرار کنید.

دمنوش زرشک

برای تهیه این ترکیب به 50 گرم زرشک آبگیری تازه و 2 قاشق عسل و 3 لیوان آب نیاز داریم. زرشک ها را تمیز کنید و به همراه آب جوش روی حرارت قرار دهید. پس از آنکه به جوش آمد حرارت را ملایم کنید و اجازه دهید محلول به مدت 30 دقیقه دم بکشد. سپس دم کرده آن را در یک لیوان یا فنجان بزرگ بریزید و عسل را به آن بیفزایید و هم بزنید تا کاملا عسل حل شود و به آرامی این نوشیدنی خوشزنگ و پرخاصیت را میل کنید.

زنجبیل و عسل

استفاده از ترکیب زنجبیل و عسل یکی دیگر از راه حل های طبیعی برای تسکین درد و التهاب زخم های معده به شمار می رود. یک قاشق چای خوری عسل طبیعی را با یک تا 2 قاشق چای خوری آب زنجبیل یا رنده زنجبیل مصرف کنید. بدین شکل که مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و بعد این مخلوط را میل کنید. این کار را روزانه یک تا 2 مرتبه تکرار کنید.

چای سبز

ابتدا آب را بجوشانید و برگ های چای سبز یا کیسه چای سبز را در آن قرار دهید. اجازه بدهید که چای به مدت 10 دقیقه تا 15 دقیقه به خوبی دم بکشد. سپس چای را بنوشید. این کار را روزانه 2 تا 3 بار انجام دهید.

خیار

می توانید روزانه 2 تا 3 عدد خیار را نوش جان کنید. همچنین می توانید آب خیار را بگیرید و سپس آن را در یخچال قرار دهید. آب خیار را هنگام صبح به صورت ناشتا میل کنید.

کدخبر: 926765 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهشید جهانی
آیا این خبر مفید بود؟