درمان دندان درد با گیاهان دارویی

به گزارش رکنا، دنیای گیاهان دارویی مملو از خواص دارویی است که شامل مسکن های طبیعی یا ضد باکتری، ویروس ها و عفونت هاست. در اینجا به برخی گیاهان موثر در درمان درد دندان در چند دقیقه اشاره می کنیم:

    آویشن:

آویشن ها به دلیل وجود تیمول، ماده ای با خاصیت استریل و ضد قارچ، در درمان درد دندان درد موثر هستند که می توانید با دم کردن آن در یک لیوان آب جوش دندان خود را شستشو دهید.

    نعناع:

در برگ نعناع یک ترکیب موثر برای تکسین درد دندان وجود دارد که ضد باکتری است. نعناع همچنین دارای خواص آرام بخش نیز است که درد را در مدت کوتاهی تسکین می دهد. شما می توانید با خیس کردن یک قاشق نعناع از مزایای فوق العاده آن استفاده کنید. به این ترتیب که یک فنجان آب را با برگ نعنای تازه یا خشک به مدت 20 دقیقه بجوشانید، یا می توانید از روغن نعناع بر روی پنبه استفاده کنید و دندان های خود را با آن شستشو دهید.

    دارچین:

با افزودن دو قاشق غذاخوری از دارچین به یک فنجان آب جوش، و نوشیدن مایع به صورت ناشتا یا شستن دندان ها با آن، درد دندان های خود را کاهش دهید.

    سرکه سیب و زیره:

دو قاشق غذاخوری پودر زیره سیاه را با سرکه سیب مخلوط کرده و از آن به عنوان خمیردندان استفاده کنید.

    درمان دندان درد با میخک:

میخک یک درمان قدیمی و روش سنتی برای درد دندان و تسکین درد و لثه است، اگرچه این یک دستور العمل ساده خانگی است که به تسکین درد کمک می کند، بهتر است با دندانپزشک خود برای استفاده از آن مشورت کنید. زیرا علی رغم مزایای درمانی گیاهی میخک، ممکن است در برخی از بیماران مشکلاتی را ایجاد کند.

شما می توانید از طریق راه های زیر میخک را برای درمان درد دندان در چند دقیقه استفاده کنید:

میخک را در دهانتان بذارید و آن را بجوید اما سعی کنید آنها را با دندان های سالم خود فشار دهید تا از میخک، روغن خارج شود، این عمل به تسکین دندان هایتان کمک می کند.

از میخک های خرد شده به تنهایی استفاده کنید و آن را مستقیماً روی دندان آسیب دیده خود بگذارید و با بزاق دهانتان کمی آن را نرم کنید.

سواب پنبه را به روغن میخک آغشته کرده و سپس آن را روی دندان آسیب دیده خود قرار دهید.

کدخبر: 916454 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟