چای زعفرانی ناشتا بخورید + دلایل

به گزارش رکنا، معجزه چای زعفران وقتی که صبح ناشتا مصرف می شود به شرح زیر است:

نشاط آور، ادرار آور، خنده آور، خلط آور، آرام بخش، پاکسازی کبد، استحکام دندان، تسکین آسم و ضد سرفه.

بهترین خواص چای زعفرانی

خواص چای زعفرانی برای دهان و دندان

نوشیدن چای زعفرانی به دلایل بسیاری برای سلامتی مفید است. یکی از این خواص، تاثیر مثبت آن در سلامت دهان و دندان است. پلی‌فنول‌های موجود در چای زعفرانی باعث از بین رفتن باکتری‌های موجود در دهان شده و در نتیجه، از بوی بد دهان و پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند.

چای زعفرانی، معجزه‌ دوران قاعدگی

یکی دیگر از خواص بی‌نظیر چای زعفران، تاثیر مثبت آن در دوران قاعدگی است. چای زعفران با نبات یکی از بهترین گزینه‌ها برای زنانی است که در دوران پریودی هستند. زعفران با آرامش بخشیدن به عضلات صاف رحم، می‌تواند در کاهش درد قاعدگی موثر باشد.

چای زعفرانی، محرکی برای تمرکز و خواب بهتر

در نهایت، نباید فراموش کنیم که چای، مانند قهوه، منبع غنی از کافئین است و می‌تواند شما را پرانرژی کند. علاوه بر این، چای نیز حاوی اسید آمینه‌ای است که باعث افزایش فعالیت آلفا در مغز می‌شود، که خود سبب افزایش تمرکز و هوشیاری می‌شود.

چای زعفرانی و خواص درخشان برای پوست و صورت

چای زعفرانی یکی از نوشیدنی‌هایی است که برای پوست و صورت خواص بسیاری دارد. زعفران با خواص ضد التهابی که دارد می‌تواند از خشکی پوست، اگزما و مرگ پوست جلوگیری کند. همچنین، چای سیاه نیز برای عفونت و لکه‌های پوستی بسیار مفید است.

نگاهی به فواید چای زعفرانی در لاغری

طبق آخرین مطالعات محققین، چای زعفرانی می‌تواند در لاغری تاثیرگذار باشد. به دلیل داشتن کافئین بالا، چای زعفرانی می‌تواند باعث افزایش متابولیسم بدن شود و بدین ترتیب به لاغری کمک کند. البته برای لاغری باید نکات زیادی مثل ورزش و تغذیه سالم را هم در نظر گرفت و فقط نوشیدن چای کافی نیست.

چای زعفرانی و تاثیرات مثبت آن بر زنان

زعفران با توانایی خود در درمان گرفتگی‌های قاعدگی و سندرم پیش از قاعدگی (PMS)، می‌تواند به بهبود وضعیت زنان کمک کند. علاوه بر این، استفاده از زعفران برای افزایش علاقه به رابطه جنسی نیز رایج است.

همانظور که مطمئنا می‌دانید زعفران به عنوان گیاه شادی آور شناخته می‌شود. این در حالی است که چای سیاه نیز می‌تواند انرژی بدن را به دلیل وجود کافئین افزایش دهد. این دو ماده در کنار هم، می‌توانند یک معجون شادی آور بسازند.

تاثیر چای زعفرانی در سلامت دستگاه گوارش و ادراری

علاوه بر اینکه چای زعفرانی می‌تواند نفخ معده را از بین ببرد و به هضم غذا کمک کند، به عنوان یک نوشیدنی ادرار آور نیز شناخته می‌شود که این عامل می‌تواند به بهبود عملکرد مثانه و کلیه کمک کند.

احتیاط‌های لازم در مصرف چای زعفرانی

اگرچه چای زعفرانی با کلیه خواصی که دارد یک نوشیدنی سالم و مفید است، اما زیاده روی در مصرف آن ممکن است باعث آسیب‌هایی بشود. برای مثال، مصرف چای زعفرانی برای زنان باردار به هیچ وجه توصیه نمی‌شود، زیرا ممکن است باعث سقط جنین شود.

کدخبر: 916123 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟