انواع بیماری های معده

به گزارش رکنا، انواع بیماری های معده به شرح زیر است:

        بیماری های موقت معده

        بیمارهای مزمن معده

     دسته اول یعنی بیماری های معده با منشا سودایی

    دسته دوم بیماری های معده با منشا بلغمی

با شرایط تغذیه کنونی و مصرف انواع فست فود ها و نوشابه ها و خوراکی های با طبع سرد ، شیوع بیماریهای معده و عوارض ناشی از آنها خیلی  زیاد و گوناگون  هستند . در این مقاله قصد داریم به معرفی برخی از بیماری های معده و درمان آن با گیاه تخم شربتی بپردازیم :

برای درک راحت تر بیماری های معده ، آنها را به 2 گروه طبقه بندی می کنیم:

    بیماریهای موقت معده

    بیماریهای مزمن معده

معرفی انواع بیماری های معده

بیماری های موقت معده

به عنوان مثال : نفخ معده ، یبوست موقت ، سوزش معده و موارد دیگر که همگی موقتا بوجود می  آیند و در اثر پرخوری ، خوردن خوراکی های مختلف روی هم و در مواردی هم با مصرف خوراکی های مسموم شکل می گیرند  .

بیمارهای مزمن معده

به عنوان مثال : رفلاکس معده ، یبوست دائمی ، نفخ معده ، معده درد ، زخم معده و تمام مشکلات معده که به صورت دائمی شده اند  .

اکثر بیماریهای معده که افراد به آن دچار می شوند و از آن رنج می برند ، بیماری های مزمن معده هستند که عوارض متنوعی در پی دارند  و به دو دسته طبقه بندی می شوند :

    بیماریهای معده که در اثر غلبه سودا بوجود می آیند .

    بیماریهای معده که در اثر غلبه بلغم بوجود می آیند .

 دسته اول یعنی بیماری های معده با منشا سودایی

این نوع از بیماری های معده بر اثر سودایی شدن معده بوجود می آیند . به عبارت دیگر در اثر سوء خلط سودا در معده ایجاد می شوند  و از نمونه های شایع این بیماری می توان به  رفلاکس معده اشاره کرد که در این بیماری ، اسید معده وارد مری می شود .

ازجمله نشانه های شایع رفلاکس معده می توان به سوزش معده ، سوزش سردل و جناغ سینه ، برگشت غذا یا مایع ترش ، احساس توده در گلو را نام برد .

برای درمان این بیماری که علت اصلی آن سوء مزاج سودا می باشد ، اول باید میزان خلط سودا را به حد متعادل رساند .

به علت سرد و ضعیف شدن معده در اولین مرحله باید معده را  تقویت و گرم کنید.

از دیگر بیماری های دسته اول یا همان بیماری های معده با منشا سودایی می توان به یبوست سودایی اشاره کرد که خود این بیماری یکی از عوارض بیماری های معده است .

یبوست را می توان به عنوان مادر بیماری ها نام برد ، زیرا اگر دستگاه گوارش کار خود را به خوبی انجام ندهد و این فرآیند به صورت کامل همراه با دفع مواد زائد از بدن صورت نگیرد ، بدن دچار امراض و عوارض بدتر از آن خواهد شد ، بنابراین توصیه می کنیم هر شخص که دچار یبوست می شود اگر بیماری دیگری نیز دارد ، اولا نسبت به رفع یبوست اقدام کند که مهم تر از همه موارد دیگر می باشد .

ثانیا اگر شخص یبوست داشته باشد و بخواهد برای درمان بیماری دیگرش دارو مصرف کند ، اثر آن دارو به حداقل و یا به صفر کاهش پیدا می کند .

زیرا با وجود یبوست دستگاه گوارش دچار مشکل است و عمل هضم و پس از آن عمل جذب و گوارش به صورت معمول و عادی انجام نمی گیرد  .

نکته مهمی که در اینجا مطرح می شود این است که نفخ معده و درد معده غالبا به علت وجود یبوست به وجود می آیند البته شاید بروز این مشکلات علت های دیگری هم داشته باشند .

توجه داشته باشید که اول به درمان یبوست خود بپردازید و بعد از آن اگر هم چنان مشکلات معده شما را آزار می داد به فکر  درمان درد معده خود باشید .

دسته دوم بیماری های معده با منشا بلغمی

که این نوع  از بیماری های معده به علت زیاد شدن خلط بلغم بوجود می آیند و یا به عبارت دیگر اثر سوء مزاج خلط بلغم در دستگاه گوارش بوجود آورنده این نوع از بیماری است .

نمونه های شایع این نوع بیماری می توان به : ترش کردن معده ، نفخ معده ، گاهی یبوست گاهی اسهال ، دل درد ، بی اشتهایی و حتی در برخی موارد زیاد شدن آب دهان ، سردرد ، درد پاها و یا دست ها ، سستی و رخوت را نام برد که همگی با غلبه بلغم بوجود می آیند .

غلبه بلغم معمولا به علت مصرف زیاد خوراکی های با طبع سرد و همچنین نوشیدن مایعات سرد بین غذا و خوردن آب بسیار سرد بوجود می آیند .

برای درمان بیماری های گوارشی بلغمی باید از داروهای گرم و خشک استفاده نمود و باید داروهایی مصرف شوند تا بتوانند خلط بلغم را تنظیم نمایند.

اگر به دنبال درمان بیماری خود با تجویز علما و حکیمان طب سنتی می باشید و برای درمان این بیماری و بیماری های نظیر آن زیر نظر پزشکان متخصص ، تجویز های گوناگون داروهای شیمیایی را تجربه کرده اید و نتیجه دلخواه خود را نیافته اید .

مهم ترین و کم عارضه ترین تجویز دارو برای درمان انواع بیماری های معده  و درد های ناحیه دستگاه گوارش می توان به گیاه تخم شربتی اشاره کرد.

کدخبر: 910045 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟