تن خورها بخوانند!

به گزارش رکنا، افرادی که بیش از یک بار در هفته تن ماهی مصرف می کنند باید منتظر معده دردهای عصبی باشند. نیترات بالای موجود در تن ماهی باعث بروز معده درد عصبی می شود. همچنین مصرف بالای غذای کنسروی مانند تن باعث افزایش غلظت خون و رسوب رگ ها می شود به خصوص اگر برای شام مصرف شود.

آیا تن ماهی روی زخم معده اثر منفی می گذارد؟

عوامل مختلفی به ابتلای فرد به زخم معده دخیل هستند که شامل سیگار، خوردن قرص هایی مثل آسپرین، مصرف الکل، غذاهای تند، استرس و غیره می باشند. تشخیص پزشک برای مدارا با معده ای که دچار زخم معده شده است شامل نخوردن گوشت قرمز و قهوه یا غذاهای تند است. به دلیل وجود چربی زیاد در گوشت قرمز خوردن آن برای کسانی که با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند، منع شده است.

اما هرگز شما منبعی یا مطلبی مبنی بر نخوردن گوشت سفید و به طور کل، موجودات دریایی یا غذاهای دریایی پیدا نمی کنید. از این رو اگر می خواهید جایگزینی برای تامین منبع گوشتی بدن خود پیدا کنید می توانید سراغ غذاهای دریایی و مصرف تن ماهی بروید. البته توجه داشته باشید که برای استفاده از ماهی تن در چنین حالتی نباید مدل فلفلی و تند آن را مصرف کنید.

آیا تن ماهی می تواند کشنده باشد؟

تن ماهی و سایر ماهی ها دارای مقداری جیوه در خود هستند؛ که این امر کاملا طبیعی است. ماهی هایی مثل تن، در دریا زندگی می کنند و به علت زندگی تحت چنین شرایطی وجود مقداری جیوه در آنها طبیعی است. جیوه بعد از ورود به بدن و ترکیب با آنزیم های داخل آن می تواند متابولیسم را تحت تاثیر قرار دهد. از این رو، به گفته متخصصان و پزشکان باید همیشه استفاده از ماهی را محدود کرده و طی دوره های مشخصی از آن استفاده کرد.

به طبع، کسانی که در محیط هایی زندگی می کنند که نزدیک دریا هستند و عمده غذاهای آنان را ماهی تشکیل می دهد، دچار مشکلات معده و درنتیجه آن مشکلات جسمی دیگر  نشده اند و از این بابت گزارش مرگ و میر ثبت نشده است. با این حال، توصیه می شود تا اگر بیماری مرتبط با معده خاصی دارید، یا باردار هستید یا کودکی دارید که در سنین رشد است، از مصرف ماهی تن پرهیز کرده و قبل از هرگونه تصمیمی با پزشک مشورت کنید.

در غیر این صورت مصرف بجا و طی بازه های بلندمدت ماهی تن، می تواند به شما کمک کند تا بدن سالم تری داشته باشید و حتی با سرطان هم مبارزه کنید. تنها در شرایطی که اقدام به جوشاندن قبل از مصرف ماهی تن نکنید، این غذا می تواند کشنده یا فلج کننده باشد.

کدخبر: 901179 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟