اصلا رب نزن!

به گزارش رکنا، استفاده بی حد و مرز از رب این ماده خوشرنگ و کاربردی در پخت و پز به شدت ضرر دارد چراکه این ماده به شدت سرد است و موجب ایجاد گرسنگی سلولی، ضعف سیستم ایمنی بدن شدید، کاهش شدید قدرت باروری، سرطان ، صرع، ضعف عمومی، خستگی مزمن و کوفتگی، ضعف قوای فکری و ضعف اعصاب می شود. به جای رب از پوره گوجه فرنگی استفاده کنید.

مشکلاتی که افزودنی‌ها ایجاد می‌کنند

رب گوجه‌ فرنگی شامل مواد شیمایی است که برای سیستم بدن ضروری نیستند.این مواد عمدتا به عنوان ماده نگهدارنده به رب گوجه‌فرنگی اضافه می‌شوند.یکی از این مواد افزودنی نیترات سدیم است که ممکن است شرایط افراد دارای فشار خون بالا را تحت تاثیر قرار دهد.مضرات رب گوجه‌فرنگی چیست.

آسپارتام و شربت ذرت یکی دیگر از مواد افزودنی در رب گوجه فرنگی است. به طور کاملا واضح مطالعات نشان داده‌اند که این مواد باعث افزایش وزن و سوء هاضمه می‌شوند که در برخی موارد نیز منجر به سوزش سر دل می‌شوند  و بیماری ریفلاکس معده را تشدید می‌کند. در حالی که این مواد افزودنی به مفدار خیلی کمی در یک قاشق غذاخوری رب‌ گوجه‌فرنگی یافت می‌شوند،می‌توانند اثر بلند مدت خطرناکی داشته باشند.مضرات رب گوجه‌فرنگی چیست

آیا در گوجه فرنگی ماده سمی وجود دارد ؟

گوجه فرنگی حاوی سولانین است که یک آلکالوئید سمی است. در گوجه‌فرنگی از نوع سمی و ساختمان آنها شبیه نیکوتی است.؛ آلکالوئیدها در اکثر گیاهان به صورت آزاد یافت می‌شوند، این ترکیبات معمولاً دارای اثرات فیزیولوژیک نمایانی روی سلول‌های بدن انسان و انواع حیوانات هستند. رب گوجه‌فرنگی با توجه به اینکه از غلیظ کردن چندین کیلوگرم گوجه‌فرنگی به دست می‌آید، می‌تواند تجمع سم گلیکوآلکالوئید چندین برابر افزایش دهد.

دیگر اثرات جانبی گوجه‌فرنگی:

-گوجه فرنگی حاوی ترکیبی به نام هیستامین است که باعث ایجاد واکنش‌های آلرژیک مانند سرفه و عطسه در برخی افراد می‌شود.

-گوجه فرنگی سرشار از پتاسیم است که یکی از اصلی‌ترین دلایل بیماری کلیه و خون است.

-گوجه فرنگی‌ها باعث ایجاد میگرن و سردرد در برخی از افراد می‌شود.

رب‌گوجه فرنگی استفاده کنیم یا خیر ؟

همواره تمام مواد غذایی دارای معایب و مزایایی هستند و سوء مصرف آنها بدون شک باعث به وجود آمدن مشکلات متعددی می‌شود؛ رب‌ گوجه‌فرنگی نیز از این قاعده مثتسنا نیست و استفاده بیش از اندازه از آنها در طول روز بی‌شک به دور از توصیه‌های متخصصان تغذیه است.

کدخبر: 898541 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟