درد در هر قسمت شکم نشانه چیست؟

به گزارش رکنا، درد شکم را همه ما تجربه کرده ایم. باید بدانید درد در هر بخش از شکم می تواند نشانه مشکلات ویژه و مهمی باشد که به آن می پردازیم.

انواع درد شکم

درد در بالای شکم و سمت چپ

اگر درد بالای شکم و سمت چپ باشد باید بدانید درد شدید و ناراحت کننده ای که با تهوع یا استفراغ همراه باشد می تواند نشان دهنده التهاب معده باشد اما اگر درد همراه با سوزش باشد که معمولا در هنگام خالی بودن معده شدیدتر می شود می تواند به دلیل زخم معده باشد. بزرگترین قیکت معده در این ناحیه قرار دارد(بالای شکم و سمت چپ) پس هرگونه احساس غیرعادی در این ناحیه نشان دهنده مشکلی در معده است.

درد در بالا و قسمت راست شکم:

در این بخش شکم کیسه صفرا و کبد قرار دارد پس یکی از مهم ترین علل درد در این قسمت معمولا با وجود مشکلی در یکی از این 2 اندام در ارتباط است. تیر کشیدن همراه با گرفتگی های خسته کننده در این قسمت که به سمت شانه راست یا به پشت کشیده می شود و چند ساعت طول می کشد نشان دهنده التهاب کیسه صفرا می تواند باشد اما اگر دردی خفیف که مداوم هست یا درد شدیدی که قطع شده و دوباره شروع می شود وجود داشته باشد می تواند نشان دهنده هپاتیت باشد.

اگر درد در قسمت راست و چپ شکم باشد:

کلیه ها در سمت راست و چپ شکم و دوطرف ستون فقزات قرار گرفته اند. درد در پهلو که به سمت پشت هم کشیده شود همراه با تب و لرز اسهال و حالت تهوع می تواند نشان دهنده عفونت کلیه ها باشد.

درد قسمت پایین و سمت راست شکم:

این قسمت از شکم آپاندیس را در خود جای داده است. آپاندیس یک اندام کوچک است که باکتری های مفید را در خود ذخیره می کند و به بهبود گوارش کمک می رساند.

کدخبر: 863692 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟