آندوسکوپی سینوس چگونه است؟ / علائم اولیه بیماری سینوزیت

به گزارش رکنا، اگر مایلید بدانید بیماری سینوزیت چه حسی در بیماران ایجاد می کند؟ این مطلب را تا انتها بخوانید.

ازجمله علائم اولیه سینوزیت می توان به مواردی نظیر ترشحات سبز یا زرد از بینی، احتقان بینی و فشار و درد در ناحیه صورت اشاره نمود. برخی افراد نیز در دندان های خود احساس درد و ناراحتی می کنند، چرا که دندان ها به پایین سینوسهای فکی (در زیر چشم و در استخوان گونه قرار دارند. سینوزیت فکی موجب ایجاد دندان درد، سردرد و درد و احساس فشار در گونه ‌ها می شود) یا سینوس های گونه می رسند. در این وضعیت امکان دارد احساس کنید صورت شما پر یا بسیار سنگین است اما این درد مربوط به سردرد عادی نبوده و درد سینوس است و خستگی شدیدی در پی خواهد داشت.

سینوزیت به چه دلیلی بروز می کند و چگونه می توان از آن پیشگیری کرد؟

یکی از شایع ترین عوامل ایجاد سینوزیت، ویروس است. معمولاً زمانی که دچار یک سرماخوردگی می شوید این بیماری شما تبدیل به سینوزیت می شود. در صورتی که التهاب ایجاد شده پس از طی چند روز رفع نشود، ماندن مخاط در سینوسها ادامه پیدا می کند و یک محیط مناسب و مرغوب برای باکتری مهیا شده و شروع به گسترش یافتن کرده و به عفونت شدید تبدیل می شود.

ویژگی های عمل آندوسکوپی سینوس

باید گفت آندوسکوپی ناحیه ای که دچار عفونت یا التهاب است را درگیر کرده و با بافت های دیگر کاری ندارد.

با توجه به مشکل بینی و شرایط بیمار از بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی استفاده می شود.

به منظور تشخیص عارضه نیازی به پرتوهای زیان بار نیست.

این روش به برش نیازی ندارد چراکه متخصص گوش و حلق و بینی دستگاهی که مجهز به لنزهای پیشرفته است را وارد بینی کرده و التهاب و عفونت درون سینوس را تخلیه می نماید.

آندوسکوپی سینوس به منظور تشخیص اختلالات سینوس ها و بینی به طور سر پایی انجام می شود ضمناً جهت اقدامات تشخیصی و درمانی لازم است تحت بیهوشی کامل و در اطاق عمل صورت گیرد و اغلب بیمار در همان روز پس از اتمام جراحی مرخص می گیرد.

کدخبر: 856321 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟