فواید خوردن همزمان زیتون و انجیر

به گزارش رکنا، انجیر و زیتون در جهان عرب به طور کلی و در جهان اسلام به طور خاص، به دلیل حضور در قرآن کریم، به ویژه در سوره تین، از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار می‌شوند.

با کمال تعجب، چندین مقاله در تعدادی از مجلات منتشر شده است که در مورد وجود گروهی از فواید زیاد خوردن انجیر و زیتون با هم صحبت می‌کنند، اما برخی از این مقالات به وجود یک عنصر «جادویی» ناشی از این مخلوط تمرکز کرده اند که ارتباط مستقیمی با سلامت مغز دارد.

طبق مقاله منتشر شده در مجله amazing lynutritious، این دستورالعمل یکی از مفیدترین وعده‌های غذایی در رژیم غذایی معروف مدیترانه‌ای محسوب می‌شود و علیرغم تفاوت انجیر و زیتون از نظر شکل ظاهری، اما ویژگی‌های شگفت انگیز مشترکی دارند و یکی از قدیمی‌ترین رژیم‌های غذایی طبیعی به شمار می‌روند.

فواید گسترده زیتون و انجیر

در این مقاله آمده است: خوردن انجیر و زیتون می‌تواند برای سلامت قلب، استخوان‌ها، مو و پوست بسیار مفید باشد. انجیر و زیتون همچنین می‌توانند به شما در کاهش کلسترول و کنترل سطح قند خون کمک کنند و حتی از انواع خاصی از سرطان جلوگیری می‌کند.

طبق گزارش وب سایت healthfoodorganic که مقاله‌ای تحت عنوان (آیا می‌دانید اگر با هم انجیر و زیتون بخورید برای بدن شما چه اتفاقی می‌افتد؟ معجزه می‌شود) را منتشر کرده، یک تیم ژاپنی با مخلوط انجیر و زیتون عنصر «متالوئیدها» را استخراج کرده است.

متالوئیدها شبه فلزات و غیر فلزاتی از سری شیمیایی‌ها هستند و از نظر یونیزاسیون و پیوند با خصوصیات خاصی مشخص می‌شوند. این شبه فلزات دارای خواص متوسطی بین فلزات و غیر فلزات هستند.

متالون مسئول حفظ طراوت و شادابی بدن و حفظ جوانی است و مغز این ماده را در سنین ۱۵ تا ۳۵ سالگی در بدن انسان ترشح می‌کند و سپس نسبت آن پس از ۴۰ سالگی به تدریج کاهش می‌یابد.

به گزارش اسپوتنیک، این مقاله تعدادی از فواید حاصل از وجود این ماده یا از طریق عناصر موجود در انجیر و زیتون را منتشر کرده است.

افزایش انرژی وکنترل فشار خون

این مخلوط انرژی و نشاط را برای بدن فراهم می‌کند  و به کاهش سطح کلسترول، به ویژه کلسترول مضر همچنین بهبود متابولیسم بدن و تقویت قلب کمک می‌کند.

انجیر حاوی پتاسیم است که فشار خون را کاهش می‌دهد و حاوی درصدی سدیم است که باید با نسبت‌های مشخصی در بدن نگهداری شود، زیرا افزایش آن منجر به بیماری قلبی می‌شود.

کاهش وزن

انجیر به کاهش وزن و حفظ ثبات وزن سالم برای بدن انسان کمک می‌کند، زیرا سرشار از فیبر است که باعث احساس سیری در فرد می‌شود و هضم غذا را بهبود می‌بخشد. انجیر حاوی درصد بالایی فیبر است که عملکرد روده‌ها را تنظیم می‌کند و هضم غذا و اختلالات را کاهش می‌دهد و در نتیجه باعث کاهش یبوست در سیستم گوارش می‌شود.

پیشگیری از سرطان سینه و تقویت استخوان

در این مقاله به زنان توصیه شده است که این مخلوط را بعد از یائسگی مصرف کنند، زیرا می‌تواند بروز سرطان سینه را کاهش دهد و این مخلوط حاوی آنتی اکسیدان است که به کاهش ابتلا به بیماری‌های بدخیم کمک می‌کند؛ انجیر حاوی کلسیم و مواد معدنی لازم برای ساخت و تقویت استخوان‌ها و در نتیجه جلوگیری از بروز پوکی استخوان است.

بهبود بینایی

در مقاله ذکر شده که این مخلوط ممکن است به بهبود بینایی کمک کند؛ زیرا حاوی ویتامین A است و وجود آهن در زیتون باعث ایجاد سلول‌های قرمز خون می‌شود و این مخلوط از چشم در برابر بیماری‌های مختلف مانند گلوکوم (آب سیاه) و سایر موارد محافظت می‌کند.

محافظت از پوست

مخلوط انجیر و زیتون می‌تواند از پوست انسان در برابر اشعه ماورا بنفش محافظت کرده و از این اندام در برابر سرطان و پیری زودرس محافظت کند؛ زیرا حاوی ویتامین E، اسید‌های چرب و آنتی اکسیدان است.

کاهش فشار خون و جلوگیری از بیماری‌های قلبی

زیتون و انجیر همچنین ممکن است احساس درد را کاهش دهند؛ زیرا حاوی ماده Olecthanal بوده و این مخلوط برای کاهش سطح فشار خون بالا و محافظت در برابر بیماری‌های قلبی به طور کلی مؤثر است.

کدخبر: 815302 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟