اهمیت نور خورشید برای سلامت روح و روان

به گزارش رکنا، قرار گرفتن روزانه در معرض نور خورشید بسیار مهم است زیرا ممکن است فواید سلامتی متعددی از جمله حفظ استحکام و سلامت استخوان ها را به همراه داشته باشد. در حالی که بیشتر مردم از آن آگاه هستند، تعداد کمی از آنها می دانند که قرار گرفتن در زیر نور خورشید می تواند برای سلامت روان نیز مفید باشد! نور طبیعی برای سلامت جسمی و روانی بهتر است و بیرون رفتن در نور روز به طور منظم می تواند عملکرد روانی ما را بهبود بخشد.

دکتر کیدار تایلوی (Kedar Tilwe) روانپزشک در بیمارستا فورتیس مولوند شهر بمبئی هندوستان می گوید نور خورشید به دلایل زیر برای سلامت جسم و روان مفید است.

خلق و خو را تقویت می کند

آیا می دانید برای ارتقای روحیه خود به چه چیزی نیاز دارید؟ سروتونین! دکتر تایلوی می‌گوید: نشان داده شده است که قرار گرفتن در معرض نور خورشید سطوح فیزیولوژیکی انتقال‌دهنده‌های عصبی مانند سروتونین را افزایش می‌دهد، که ممکن است به نوبه خود تمرکز و تمرکز شما را بهبود بخشد و حتی ممکن است به بهبود خفیف خلق و خوی شما کمک کند.

خواب را بهبود می بخشد

کم خوابی با انواع مشکلات سلامتی مرتبط است. افسردگی، اضطراب و اختلال دوقطبی برخی از مسائل مربوط به سلامت روان هستند که کمبود خواب می تواند آنها را تشدید کند. برای خواب کافی باید زیر نور خورشید غوطه ور شوید. قرار گرفتن در معرض نور طبیعی به ویژه نور خورشید، یکی از مهم ترین نشانه هایی است که ریتم شبانه روزی شما با آن هماهنگ است. این به تنظیم ساعت بیولوژیکی شما کمک می کند و همچنین می تواند به کاهش سردرگمی ناشی از آن کمک کند.

نور خورشید همچنین به تنظیم ملاتونین معروف است، که زمان به خواب رفتن را کاهش می دهد و منجر به خواب عمیق تر و کمتر خواب آلود می شود.

افسردگی را خارج می کند

سطوح پایین سروتونین با افزایش خطر افسردگی مرتبط است. اما نور خورشید می تواند سطح سروتونین را افزایش دهد. دکتر تایلوی می‌گوید: قرار گرفتن در معرض نور خورشید گاهی اوقات به جبران تاریکی و ویژگی‌های افسردگی ناشی از اختلال عاطفی فصلی (SAD) کمک می‌کند.

منبع: آی زندگی

کدخبر: 796675 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟