کفش پاشنه بلند برای 2000 سرباز زن بدون پا + عکس

به گزارش گروه ترجمه رکنا، پنج دانشجوی رشته مهندسی مکانیک دانشگاه جانز هاپکینز و استادان مشاوران آنها اولین پای مصنوعی غیر سفارشی را به بازار Store عرضه کرده‌اند که می‌تواند با کفش‌های دارای پاشنه 4 اینچ (10 سانتیمتر) یا بالاتر تطبیق پیدا کند.

سازندگان این پروتز گفته‌اند تاکنون بیشتر پروتزهای پا مخصوص مردان ساخته می‌شد و با کفش‌های مردانه متناسب بوده و امکان انطباق آن با پاشنه به ارتفاع بیش از 2 اینچ (5 سانتیمتر) که کمتر از ارتفاع متوسط پاشنه زنان در ایالات متحده است، وجود نداشته است.

حدود 2100 زن آمریکایی در خدمت سربازی پای خود را از دست داده‌اند، و تعداد زنانی که از ارتش آمریکا به میدان نبرد اعزام شده‌اند یا می‌شوند، بسیار بیشتر از این است.

به گزارش پایگاه اینترنتی futurity.org ساختن یک پروتز پای قابل تنظیم بدون نیاز به ابزاری جداگانه برای سازگاری با ارتفاع مختلف پاشنه که بدون لغزش در جا قرار بگیرد، تا 250 پوند (بیشتر از 110 کیلوگرم) وزن را تحمل کند و وزن خود آن کمتر از 3 پوند (1/4 کیلوگرم) باشد و به اندازه کافی بلند و باریک بباشد تا در یک کفش زنانه جای گیرد، چالش دشواری بود که این دانشجوبان از آن موفق بیرون آمده‌اند.

لوک براون، یکی از اعضای تیم سازنده می‌گوید: «پای انسان هزاران سال تکامل پیدا کرده تا به این‌جا رسیده است؛ ولی ما فقط یک سال برای انطباق با آن زمان داشتیم.»

این دانشجویان با استفاده از مکانیزمی برای تنظیم پاشنه با دو دیسک آلومینیومی به هم پیوسته که با یک اهرم متصل به مچ پا باز و بسته می‌شود، توانستند در عین سبک نگه‌داشت وزن، قدرت را با انعطاف پذیری، قابلیت اطمینان، راحتی، و استحکام توأم کنند. آن‌ها برای مچ پا، از یک واحد هیدرولیک استفاده کرده‌اند که امکان راه رفتن در حالت صاف یا خم شده را به‌وجود می‌آورد.

پیش از اینکه طرح تازه به نتیجه برسد، آن‌ها چندین روش مختلف، از جمله یک بالن « بازگشت انرژی» در پاشنه، فنر تله‌موش، ساندویچی از 23 لایه نازک ورق تیتانیوم و همچنین 20 لایه فیبر کربن را امتحان کردند و به نتیجه نرسیدند.

این دانشجویان در تحقیق خود از چهار نوع کفش زنانه از جمله با پاشنه 5/5 اینچ استفاده کردند و نمونه‌ها را هفت نفر مورد آزمایش قرار دادند که پای سه نفر از آن‌ها قطع شده بود.

کدخبر: 75308 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟