عفونت لثه چه نشانه هایی دارد؟

عفونت لثه را می توان با یک خط کش کوچک بررسی کرد.

به گزارش رکنا، ورم لثه یک التهاب لثه است که معمولاً در اثر عفونت باکتریایی ایجاد می شود. برای درمان عفونت لثه باید بهداشت دهان و دندان را به درستی انجام دهید. بسیاری از مردم از ابتلا به بیماری لثه اطلاع ندارند.

التهاب و ورم لثه چیست؟

ورم لثه یک التهاب لثه است که معمولاً در اثر عفونت باکتریایی ایجاد می شود. در صورت عدم درمان، می تواند به عفونت جدی تری که به پریودنتیت معروف است تبدیل شود.

براساس گفته انجمن دندانپزشکان آمریکا ، التهاب لثه و پریودنتیت از دلایل عمده از دست دادن دندان ها در بزرگسالان است. عفونت های دندانی می توانند ، هم سلامتی و هم کیف پول شما را در معرض خطری بزرگ قرار دهند. براساس گفته مراکز خدمات Medicare & Medicaid ، آمریکایی ها در سال 2017 حدود 129 میلیارد دلار برای خدمات دندانپزشکی هزینه کرده اند.

علائم التهاب و عفونت لثه چیست؟

بسیاری از مردم از ابتلا به بیماری لثه اطلاع ندارند. امکان داشتن بیماری لثه بدون هیچ علائمی ممکن است. با این حال، موارد زیر می تواند علائمی از بیماری لثه باشند:

    لثه هایی که قرمز ، حساس یا متورم هستند

    لثه هایی که هنگام مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن خونریزی می کنند

    لثه هایی که از دندان ها دور شده اند

    دندانهای شل

    تغییر در نحوه قرارگیری دندانهای شما هنگام گاز زدن (مال اکلوژن )

    چرک بین دندانها و لثه ها

    درد هنگام جویدن

    دندانهای حساس

    پروتزهای جزئی که دیگر مناسب و متناسب نیستند

    بوی بد دهان (نفس بد بویی) که بعد از مسواک زدن از بین نمی رود

چگونه عفونت لثه تشخیص داده می شود؟

در طول معاینه دندان ، لثه های شما با یک خط کش کوچک بررسی می شوند. این بررسی راهی برای چک کردن التهاب است. این همچنین هر شکاف کوچکی را در اطراف دندان شما اندازه گیری می کند. عمق طبیعی 1 تا 3 میلی متر است. دندانپزشک شما همچنین ممکن است برای بررسی از دست دادن استخوان، اشعه ایکس را تجویز کند.

با دندانپزشک خود در مورد عوامل خطر بیماری لثه و همچنین علائم خود صحبت کنید. این می تواند به تشخیص التهاب لثه شما کمک کند. در صورت وجود التهاب لثه، ممکن است به یک پریودنتیست ارجاع شوید. پریودنتیست دندانپزشکی است که در زمینه درمان بیماری های لثه تخصص دارد.

برای درمان التهاب لثه باید بهداشت دهان و دندان را به درستی انجام دهید. همچنین اگر سیگار می کشید، باید هر گونه استعمال سیگار را کاهش دهید و دیابت خود را کنترل کنید.

کدخبر: 742530 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟