4 فایده ماساژ در فصل پاییز

ماساژ در پاییز ایمنی بدن را بالا می برد.

 

به گزارش رکنا، ماساژ یکی از راهکار‌های ساده و موثر برای ایجاد آرامش در ماهیچه‌ها و بدن است. متخصصان همواره به افراد پیشنهاد می‌کنند هر چند وقت یکبار اقدام به ماساژ بدن کنند و از فواید آن لذت ببرند. هم اینک در فصل پاییز قرار داریم و انجام ماساژ در این فصل یکی از توصیه‌های اکید متخصصان بوده است.

در این مطلب به اهمیت انجام ماساژ در فصل پاییز می‌پردازیم:

۱- بهبود خلق و خو و آرامش ذهن

انجام ماساژ به بهبود آرامش ذهن و جسم کمک می‌کند. مطالعات نشان داده است انجام ماساژ به طور منظم می‌تواند برای کاهش سطح استرس و کنترل آن مفید باشد. ماساژ باعث افزایش تولید هورمون‌های سروتونین و دوپامین در بدن می‌شود که مسئول احساس خوشی هستند. همچنین این کار به کاهش سطح کورتیزول خون که مسئول استرس است کمک می‌کند. همه این موارد منجر به بهبود سلامت روانی فرد می‌شود.

۲- افزایش ایمنی بدن

زمانی که فرد اقدام به ورزش می‌کند، بدن پس از مدتی دچار استهلاک و خستگی می‌شود. ماساژ منظم می‌تواند باعث افزایش گردش خون در بدن و رسیدن اکسیژن کافی به سلول‌ها شود که این امر می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. پاییز فصل بیماری‌هایی همچون سرماخوردگی و آنفلوانزا است و تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با این بیماری‌ها ضروری است.

۳- درمان درد و رنج، گرفتگی و کشیدگی

انجام ماساژ منظم به آرامش و رفع گرفتگی ماهیچه‌های بدن و التیام جراحت‌های کوچک وارده کمک می‌کند. در صورتی که در استفاده از ماهیچه‌ها زیاده روی شود، بروز گرفتی و درد در آن‌ها افزایش می‌یابد و ساده‌ترین راهکار برای جلوگیری و درمان آن انجام ماساژ است. ماساژ باعث گردش مناسب خون در بدن و نیز اکسیژن رسانی به بافت‌ها و ماهیچه‌ها می‌شود و روند التیام جراحت‌ها و گرفتگی‌ها را تسریع می‌کند.

۴- مقابله با افسردگی‌های فصلی

نور گرمابخش خورشید می‌تواند یکی از راهکار‌های ساده برای خلاصی از افسردگی باشد. با این حال، با آغاز فصل پاییز طول روز‌ها کوتاه و میزان دریافت نور خورشید کم می‌شود و این به معنای افزایش اضطراب و خطر بروز افسردگی‌های فصلی است. با این وجود، کمتر کسی می‌داند تاثیرات انجام ماساژ معادل روان درمانی است. مطالعات نشان داده است ماساژ باعث افزایش انتقال دهنده‌های عصبی شده و به کاهش اضطراب و نگرانی فرد منجر می‌شود. همچنین ماساژ با پایین آوردن سطح ضربان قلب، می‌تواند به آرامش بیشتر بدن کمک کند.

از دیگر فواید ماساژ در فصل پاییز می‌توان به بهبود کیفیت خواب اشاره کرد.

کدخبر: 740272 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟