بیماری ام اس در چه سنینی شایع تر است؟

بیماری ام اس از بیماری های خطرناک است. در بیماری ام اس سیستم مغز و اعصاب فرد درگیر می شود. مدیر انجمن «ام اس» ایران درباره بیماری ام اس توضیحات جامع داد. شایع ترین سن ابتلا به «ام اس» را در این مطلب بخوانید.

به گزارش رکنا ، مدیر انجمن «ام اس» ایران با بیان این که بیش از 40 هزار مبتلا به «ام اس» در کشور وجود دارد گفت: آمار ها نشان می دهد زنان 3 برابر مردان به این بیماری دچار می شوند.

مژگان محسنی نیا گفت: «ام اس» یک بیماری خاموش است و تا کنون دلیل اصلی بروزآن مشخص نشده است.

بیماری ام اس در زنان و مردان

وی افزود: 72 درصد بیماران ام اسی را زنان و دختران جوان و 28 درصد آنان را مردان تشکیل می دهند.

وی افزود: بی حسی، کاهش انرژی، احساس کرختی و خواب رفتگی در قسمت های مختلف بدن، ضعف عضلانی، اختلال در حفظ تعادل بدن، اختلال بینایی که بیشتر به شکل دوبینی ظاهر می شود اختلال در کنترل دفع ادرار یا مدفوع از مهمترین علائم ابتلا به بیماری ام اس است.

به گفته مدیر انجمن ام اس، انجمن با توانایی ها و امکانات غیردولتی و تکیه بر کمک های مردمی توانسته بیش از 18 هزار نفر از بیماران مبتلا را شناسایی و پذیرش کند تا از خدمات و اقدامات آموزشی، حمایتی، توانبخشی بازتوانایی انجمن استفاده کنند.

وی اظهار داشت: این بیماری یکی از مهمترین موضوعات تحقیقاتی در علم پزشکی است و متخصصین داخلی مغز و اعصاب انجمن «ام اس» با گرفتن شرح حال و معاینات دقیق و انجام آزمایشات و تصویربرداری برای درمان و کنترل بیماری از داروهای مختلفی استفاده می کنند.

مهم ترین اهداف انجمن ام اس

مدیر انجمن «ام اس» تشکیل بانک اطلاعاتی مناسب به منظور استفاده علمی، آموزشی و پژوهشی مورد نیاز از اطلاعات جمع آوری شده را از مهمترین اهداف این انجمن دانست و افزود: ارائه و انجام طرح های تحقیقاتی و ارتباط مداوم با سایر موسسات پژوهشی شناخته شده و معتبر علمی و پژوهشی به منظور دسترسی به آخرین یافته ها در مورد بیماری «ام اس» به عنوان چهل و یکمین فدراسیون جهانی «ام اس» (MSIF)، آموزش و اطلاع رسانی فردی، خانوادگی و اجتماعی، حمایت درمانی – عاطفی از بیماران مبتلا به ام اس و خانواده های آنان و هدایت و راهنمایی بیماران جهت آشنایی با منابع و سرویس های مختلف خدماتی، اجتماعی و درمانی به منظور هماهنگی و استفاده بهینه از امکانات و تسهیلات موجود از دیگر اهداف انجمن ام اس است.

وی بخش مددکاری انجمن «ام اس» را از مهمترین بخش های این انجمن عنوان کرد و گفت: دفتر مددکاری به عنوان حساس ترین و مطمئن ترین رابط بین انجمن «ام اس»، بیمار مبتلا و خانواده است و با تکیه بر اصل رازداری و محرمانه بودن پرونده، خدمات مورد نظر این دفتر توسط کارشناسان انجام می شود.

عدم پوشش بیمه در بیماری «ام اس»

وی با اشاره به عدم پوشش بیمه در خصوص بیماری «ام اس» خاطرنشان کرد: پرداخت امداد دارویی به بیماران کم بضاعت در سراسر کشور، پرداخت کمک هزینه به منظور انجام خدمات پیراپزشکی، کمک هزینه وسایل کمک پزشکی و توانبخشی، کمک هزینه خدمات فیزیوتراپی، تهیه و تحویل پوشاک به خانواده های کم بضاعت، تهیه و تحویل لوازم خانگی، انجام کمک های موردی و اضطراری، کمک در اجاره ودیعه مسکن بیماران و پرداخت وام از صندوق های قرض الحسنه را بخشی از اقدامات انجام شده از سوی دفتر مددکاری انجمن ام اس است.

محسنی نیا به برگزاری هفتمین کنگره «ام اس» ایران اشاره کرد و گفت: این کنگره با حضور متخصصان مغز و اعصاب، ژنتیک، توانبخشی، روانپزشکی، ایمونولوژی و با ارائه آخرین دستاوردهای درمان و تشخیص در حوزه«ام اس» 13 و 14 آبان ماه در تالار امام بیمارستان امام خمینی برگزار می شود.

کدخبر: 702493 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟