نجات جان بیماران کرونایی با اسپری بینی

یک شرکت کانادایی اسپری بینی ضد کووید ساخته که فرد را در برابر بیماری کووید ۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن حفاظت می کند. این محصول در آزمایش های بالینی انگلیس و کانادا بسیار موثر عمل کرده و در برابر سویه انگلیسی کارایی قابل توجهی را نشان داده است.

به گزارش رکنا ، در حال حاضر در برخی کشورها موج جدید کووید ۱۹ به همراه جهش ژنتیکی دیگری از ویروس کرونا با عنوان سویه هندی تعداد مبتلایان و مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا را بسیار افزایش داده است. در این شرایط باید از راه کارهایی که از شدت موج جدید بیماری جلوگیری می کند، استقبال کرد.

کارشناسان بر این باورند که اسپری بینی ضد کووید می تواند از افراد در برابر ابتلا به ویروس کرونا محافظت موثری کرده و به جلوگیری از مرگ و میر بیشتر ناشی از آن کمک کند.

اسپری بینی ضد کووید از چه ساخته شده؟

اسپری بینی ضد کووید که یک اسپری خودکار بوده و از اکسید نیتریک ساخته شده است، محصول شرکت بیوتکنولوژی ونکوور، SaNOtize است و در آزمایش های بالینی انگلیس و کانادا بسیار موثر عمل کرده است. در ضمن، این اسپری در برابر سویه انگلیسی کارایی بسیار خوبی را نشان داده است.

به نقل از بنیانگذار SaNOtize، دکتر گلی ریگف (Gilly Regev)، اسپری بینی ضد کووید محصولی است که افراد می توانند مانند ضدعفونی کننده دست با خود حمل کرده و از آن استفاده کنند.

نجات جان میلیون ها انسان با اسپری ضد کرونا

وی افزود : اگر این محصول به بازار عرضه می شد، جان میلیون ها نفر را نجات می داد. افرادی که تاکنون از این محصول استفاده کرده اند به گونه ای است که از یک سپر ایمنی در برابر ویروس کرونا استفاده کرده باشند، آنها از ابتلا به این بیماری کشنده در امان بوده اند.

دکتر ریگف در یک مصاحبه مطبوعاتی اظهار داشت: «آنچه که من در حال حاضر دوست داشتم این است که بروم و آن را به مردم یک شهر کامل در هند بدهم و نشان دهم که چگونه همه کسانی که از آن استفاده می کنند، از این بیماری در امان مانده و به آن آلوده نمی شوند.»

نتایج آزمایش های بالینی اسپری بینی اکسید نیتریک شرکت SaNOtize نشان داده است که این اسپری، همچنین یک درمان ضد ویروسی بسیار موثر در انتقال کووید 19 محسوب می شود.

دکتر استفان وینچستر (Stephen Winchester)، مشاور ویروس شناسی پزشکی و محقق ارشد این کارآزمایی بالینی NHS در یک مصاحبه رسانه ای گفت: «من انتظار دارم که ساخت این اسپری، پیشرفت بزرگی در نبرد جهانی علیه تأثیرات ویرانگر بیماری همه گیر کووید ۱۹ به حساب آید. این اسپری بینی قابل حمل ساده می تواند در درمان کووید و کاهش انتقال آن به دیگر افراد جامعه بسیار موثر باشد. به گزارش سیناپرس،آزمایش ما شامل بیمارانی با نگرانی و بار ویروسی بالا بود که کاهش قابل توجهی از سطح ویروس کرونای سارس ۲عامل کووید ۱۹ را نشان داده است، که می تواند در کنار واکسن های کووید ۱۹، به جلوگیری از شیوع موج های جدید در آینده کمک کرده و در بازگشایی مجدد اقتصاد موثر باشد. به بیان ساده، من فکر می کنم این اسپری می تواند انقلابی در این زمینه ایجاد کند.»

دکتر ریچارد موکز (Richard Moakes)، از محققان این پروژه تحقیقاتی در مورد مواد سازنده این اسپری بینی گفت: «این اسپری از محصولات آماده موجود که در حال حاضر در دسترس هستند، ساخته شده که در محصولات غذایی و داروها استفاده می شود و ما به طور هدفمند این شرایط را در فرآیند طراحی خود ایجاد کردیم. این بدان معناست که با داشتن شرکای مناسب می توانیم تولید انبوه را طی چند هفته آغاز کنیم.»

به اعتقاد کارشناسان برخلاف تزریق واکسن علیه ویروس کرونا که در حال حاضر در هند تجویز می شود، این اسپری می تواند در هر زمان و هر مکان مورد استفاده قرار گیرد و در کنترل مبتلایان به کووید ۱۹ بسیار موثرتر عمل کند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 686222 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟