6 اشتباه که ماسک را در برابر کرونا آسیب پذیر می کند

به گزارش رکنا، همان طور که همه ما می دانیم مهم‌ترین راه انتقال ویروس کرونا قطرات عطسه و سرفه است و به همین دلیل از زمان آغاز شیوع این بیماری زدن ماسک اهمیت خودش را از دست نداده بلکه بیشتر هم شده است و حالا توصیه به زدن همزمان دو ماسک هم می‌شود اما ممکن است ضرورت استفاده صحیح از آن کمتر مورد توجه قرار بگیرد و بسیاری از ما نکات ایمنی استفاده از آن را به خوبی رعایت نکنیم. به همین دلیل در ادامه به اشتباهاتی که ممکن است داشته باشیم اشاره می کنیم:

نگذاشتن هر ۲ بند پشت گوش

صرف نظر از این که از چه نوع ماسکی استفاده می کنید؛ به هنگام گذاشتن آن روی صورت باید هر دو طرف ماسک، کاملا روی صورت را بپوشاند و یک بند آن رها نباشد. کناره های ماسک هم نباید باز باشد.

استفاده از ماسک خیس

ممکن است به هر علتی مانند بارندگی بهاری یا عرق کردن، ماسک روی صورت خیس شود. همیشه یک ماسک اضافه همراه داشته باشید تا در این مواقع آن را با ماسک خیس شده جایگزین کنید.

گرفتن ماسک از روی سطح بیرونی

بارها در این صفحه شیوه صحیح برداشتن و گذاشتن ماسک را آموزش داده‌ایم و این که باید ماسک را از قسمت بند آن بگذارید و بردارید. بعد از برداشتن ماسک، آن را در پلاستیک بگذارید و در آن را ببندید و در سطل زباله در دار بیندازید و همیشه قبل و بعد از گذاشتن و برداشتن ماسک دست خود را با آب و صابون کاملا بشویید.

نشستن ماسک پارچه‌ای

ماسک پارچه ای را باید با آب با دمای بالا با صابون شست و شو دهید و بعد از این که کاملا خشک شد، از آن استفاده کنید. ضمن این که ماسک پارچه ای مکمل ماسک سه لایه است و به تنهایی کارایی چندانی برای پیشگیری از ورود ویروس به دهان و بینی ندارد.

استفاده از ماسک با لوگوی حرارتی بزرگ

ماسک هایی که از لوگوهای حرارتی بزرگ استفاده کرده اند عملا سه لایه حفاظتی ماسک ازبین رفته است و امکان نفوذ ویروس به آن بیشتر است. هنگام خرید ماسک دقت کنید که اگر لوگویی روی آن درج شده، لوگو به صورت چاپی باشد و لوگوی حرارتی که لایه های ماسک را از بین می برد، نداشته باشد.

گذاشتن ماسک روی سطح آلوده

در زمانی که نیاز است برای مدتی ماسک خود را بردارید، نباید آن را از جایی آویزان کنید یا رویه داخلی که در تماس با صورت شماست با سطحی تماس داشته باشد و از آلوده نبودن محل قرار گرفتن ماسک مطمئن شوید. اگر برای صرف چای و... نیاز به برداشتن ماسک است بهتر است ماسک را روی سطوح و چانه قرار ندهید و یک بند را با احتیاط بردارید و دوباره پشت گوش بگذارید.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 677077 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟