خواص بی نظیر آب و عسل

آب و عسل می تواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که به دنبال یک تقویت کننده سریع هستند. نه تنها درست کردن آن آسان و ارزان است،بلکه می تواند خواص و فواید غیر قابل انتظاری هم داشته باشد.

به گزارش رکنا ، آب و عسل همانطور که از اسمش پیدا است نوشیدنی درست شده از عسل و آب گرم می باشد. معمولا این معجون نیرو بخش را صبح، قبل از غذا یا قبل از خواب مصرف می کنند، اما مصرف آن در تمام وعده ها موثر است.

این معجون خانگی که قرن ها برای فعالیت های پزشکی از آن استفاده شده، امروزه شهرت آن در جهان رو به افزایش است. چون راهی کم هزینه برای افزایش سلامتی است.

نقش آب و عسل در سلامت قلب

مهم ترین خواص آب و عسل برای سلامتی، کمک کردن آن به کاهش وزن، بهبود ایمنی بدن، کاهش واکنش های آلرژیک، مشکلات تنفسی، تقویت سلامت قلب و عروق و کمک به هضم و گوارش می باشد.

آلرژی را کم می کند

عسل با تنظیم سیستم ایمنی از واکنش های آلرژیک بدن جلوگیری می کند. این امر می تواند التهاب را در سرتاسر بدن کاهش دهد، مخصوصا برای افرادی که سیستم ایمنی آن ها به قدری حساس است که حتی به کوچک ترین محرک ها واکنش نشان می دهند.

کاهش وزن

آب خوردن می تواند به احساس سیری شما کمک کند، احتمال اضافه خوری و خوردن تنقلات بین وعده های غذایی را کم می کند. عسل نیز می تواند تمایل شما به شیرینی را اقناع کرده و به شما در ترک تنقلات شکری و ناسالم و پر از کربوهیدرات کمک کند.

تقویت سیستم ایمنی

عسل دارای ویژگی های ضد باکتری قوی است که در حضور هیدروژن پراکسید موثرتر هم می شوند. علاوه بر این، عسل دارای مقادیر بسیاری ویتامین C است که می تواند به تولید گلبول های سفید خون کمک کند و بدن را در برابر عوامل خارجی و پاتوژن های عفونی (میکروب های بیماری زا) محافظت کند.

تقویت دستگاه تنفسی

یکی از شناخته شده ترین موارد استفاده از آب – عسل به عنوان درمانی برای مشکلات دستگاه تنفسی مانند گلو درد، درمان سرفه و یا گرفتگی سینوس ها است. این ترکیب آب گرم و عسل می تواند به پاک کردن سینوس ها، کاهش التهاب در دستگاه های تنفسی و سرکوب سرفه کمک کند.

کمک به گوارش

عسل در هر شکل موجود برای تاثیر ضد عفونی کننده آن روی بدن، خصوصا در معده شناخته شده است. اگر دچار تهوع، صرع، گرفتگی و درد داخلی شکم، نفخ، گازهای شکمی بیش از حد و یا هر گونه مشکلات دستگاه گوارش هستید، خوردن روزانه مقدار مشخصی آب عسل می تواند به سرعت این عوارض تحریک کننده و ناخوشایند را تسکین دهد.

بهبود اضطراب و افسردگی

لذت ناشی از عطر و طعم عسل و ترکیب آن با آب می تواند تولید سروتونین را افزایش دهد که یک پیام رسان عصبی آرام بخش و بهبود دهنده خلق و خو است.

عسل حاوی تریپتوفان است که می تواند به سروتونین تبدیل شود. از آنجایی که عسل یک ماده غذایی با کربوهیدرات بالا و پروتئین کم است، همچنین به تریپتوفان کمک می کند تا وارد مغز شود.

طرز تهیه ترکیب آب و عسل

آب و عسل یکی از آسان ترین داروهای سالمی است که می توانید برای خودتان درست کنید. تنها موارد لازم عسل و آب است، هرچند بعضی از مردم دوست دارند مواد دیگری هم به آن اضافه کنند تا خواص آن را افزایش دهند. مثلا سرکه سفید سیب، دارچین یا لیمو.

مرحله اول: ۳-۲ لیوان آب را در یک قابلمه یا شیر جوش بجوشانید.

مرحله دوم: بگذارید آبجوش کمی سرد شده و به حالت ولرم برسد.

مرحله سوم: طبق سلیقه خودتان،۲-۱ قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید.

مرحله چهارم: در صورت تمایل، مواد دیگری را به آن اضافه کنید.

نکته: عسل را در آب جوش حل نکنید چون این کار باعث تغییر ماهیت پروتئین های موجود در آن شده و کیفیت مواد مغذی آن را به خطر می اندازد.

عوارض مصرف آب و عسل

تعداد کمی عوارض جانبی احتمالی برای نوشیدن عسل با آب گرم وجود دارد، خصوصا اگر بیش از حد مصرف کنید، دچار مواردی چون افزایش قند خون، پوسیدگی دندان و افزایش وزن می شوید.

قند خون: عسل حاوی مقدار متوسطی ​​قند است که می تواند برای بیماران دیابتی که نیاز به کنترل قند خون خود دارند، مشکلاتی را بوجود آورد.

پوسیدن دندان ها: درست مانند هر ماده غنی از قند، آب و عسل نیز می تواند دندان های شما را با قند احاطه کند که می تواند خطر پوسیدگی و پوکی دندان را افزایش دهد.

افزایش وزن: با بیش از ۶۰ کالری در هر قاشق غذاخوری، یک فنجان آب عسل می تواند بیش از ۵ درصد کالری مصرفی روزانه شما باشد، که در نهایت می تواند منجر به افزایش وزن شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 665707 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟