کشف درمان تازه برای کرونا

آپلیدین نام دارویی است که می تواند در درمان کرونا موثر باشد.

به گزارش رکنا،در آزمایش هایی که اخیرا روی یک ترکیب شیمیایی به نام پلیتیدپسین انجام گرفته است نشان داده شده که این دارودر درمان سلول های آلوده به سارس در انسان و موش موثر است و شواهدی در دست قرار داد که نشانی می دهد شاید این ترکسیب دارویی برای درمان کرونا هم موثر باشد.

نام تجاری پلیتیدپسین،آپلیدین است که از ارگانیسم دریا ، آپلیدیوم آلبیکانس، معروف به سنجاق دریایی، استخراج شده است و قبلا در درمان سرطان مولتیپل میلوما در استرالیا مورد تائید قرار گرفته و استفاده می شد.

کشف داروی شیمایی با منشا دریایی برای جلوگیری از کرونا

تا به حال دانشمندان تحقیقات زیادی روی راه های مهار ویروس کرونا انجام داده اند.در این تحقیقات چگونگی استفاده ویروس از سلول‌های انسانی برای زنده ماندن و تولید مثل مورد مطالعه و تحقیق قرار گرفته است.

نوان کروگان، مدیر موسسه زیست سنجی کمی سانفرانسیسکو و یکی از محققان اصلی مطالعه، می‌گوید: این تحقیقات ما را به یک مسیر بیولوژیکی، هدایت کرد که در آن مهارقابل توجهی در مسیر فعالیت ضد ویروسی در سلول نشان داد.

آزمایشات آنها در مورد پلیتیدپسین این نتیجه را در پی داشت که این ماده در رده سلول‌های انسانی و موش موثر است. کریس وایت، استادیار میکروب شناسی در ISMMS، گفت: پلیتیدپسین یک مهار کننده بسیار قوی سارس کووید ۲ است، اما مهمترین نقطه قوت این است که پروتئین میزبان را هدف قرار می‌دهد تا پروتئین ویروسی؛ این بدان معنی است که اگر پلیتیدپسین در درمان کووید ۱۹ موفقیت آمیز باشد، ویروس سارس کووید ۲ قادر به مقاومت در برابر آن از طریق جهش نخواهد بود و نگرانی عمده‌ای برای گسترش انواع جدید آن از نوع انگلیسی و آفریقایی است.

امیدواری در کشف داروی جدید کرونا

تحقیقات روی این ترکیب شیمیایی تکمیل نشده است اما شواهد حاکی از آن است که این دارو می تواند گزینه درمانی خوبی برای مهار کرونا باشد و شاید به عنوان داروی کرونا موثر عمل کند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 655827 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟