تغییرات فیزیکی و رفتاری در دوران بارداری

دوران بارداری با تغییرات فیزیکی و رفتاری در مادران باردار همراه است.

به گزارش رکنا ، زنان باردار تغییرات فیزیکی و رفتاری متفاوتی را تجربه می کنند که بروز این تغییرات گاهاً موجب تعجب و نگرانی آنان می شود.

در زیر شماری از رایج ترین مشکلات دوران بارداری عنوان شده است .

ورم پا : به علت وجود مایعات اضافی در بدن زن باردار، پا به شدت ورم می کند، بطوری که باید از کفش گشاد سایز بزرگتر استفاده کرد که باعث کم شدن ورم پا می شود. به طوری کلی سایز بدن مادر در دوران بارداری شدیداً تغییر می یابد.

احتمال ابتلا به واریس، همورویید و یبوست: برای جلوگیری از ابتلا به واریس که عموماً در پاها دیده می شود و بر اثر فعالیت هورمونی به وجود می آید، از ایستادن و نشستن به مدت طولانی دوری کنید، لباس های گشاد پوشیده ، از جراب های ضد واریس استفاده کنید و در هنگام نشستن، پای خود را در سطح بالاتری قرار دهید.

- علت ایجاد یبوست نیز هورمون های تشرح شده در دوران بارداری اند که سرعت عبور غذا از مجرای روده ای را کند می کنند و از طرفی رحم به روده بزرگ فشار وارد می کند و عمل دفع را مشکل می سازد. همچنین یبوست به بروز همورویید کمک می کند. بهترین راه درمان جلوگیری از ابتلا است و برای نیل به این امر باید از یک رژیم غذایی غنمی از فیبر همراه با آب زیاد و ملین استفاده کردو همین طور به فعالیت های ورزشی پرداخت.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 650168 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟