پاسخ به سوالات مهم مادران باردار

به گزارش رکنا ، دوران بارداری پر از پیچیدگی های خاص خود است. در این مطلب سعی کرده ایم مهم ترین سوالات مادران باردار عزیز را پاسخگو باشیم.

بیماری توکسو (Toxo)

آیا پزشک شما نیز به دلیل بارداری شما توصیه می‌کند که حیوان خانگی‌تان را در بیرون از منزل نگهداری کنید؟

توکسوپلاسمو(Toxoplasmosis) یک بیماری نادر عفونی است که می‌تواند موجب آسیب یا مرگ جنین شود. گربه تنها حیوان پستانداری است که توکسوپلاسمو را به‌وجود می‌آورد. اما واقعیت این است که بیشتر موارد ناشی از خوردن گوشت خام یا کم پخته شده، سبزیجات نشسته، نوشیدن شیر غیرپاستوریزه یا کارکردن با خاک آلوده بدون دستکش به‌وجود می‌آید.

طی یک تحقیق که در سال 1966 صورت گرفت مشخص شد هیچ رابطه‌ای بین نگهداری از گربه و آلودگی به توکسوپلاسمو وجود ندارد. گربه‌ها به سختی در موارد ابتلا به توکسوپلاسمو دخیل هستند. گربه‌های خانگی تقریباً هرگز آن را ندارند اما بچه گربه‌ها بیشتر آن را داشته و از طریق مدفوع می‌توانند آن را انتقال دهند.

گربه‌های ولگرد و وحشی نیز از طریق خوردن گربه‌های آلوده و یا تماس با مدفوع آنان به آن مبتلا می‌شوند. پس بهتر است گربه خانگی خود را در جایی مخصوص در منزل نگهداری کنید. آیا با وجود دانستن این مطالب باز هم نگرانید؟ می‌توانید هم خود و هم گربه خانگی‌تان را مورد آزمایش قرار دهید. احتمالاً هر دوی شما سالم هستید. بهداشت را رعایت کنید و از دستکش‌های لاستیکی هنگام دست زدن به لانه گربه استفاده کنید. اگر هر روز جای حیوان را یک بار تمیز کنید از آلودگی مصون می‌مانید.

اگر باردار هستید و در محل کارتان سروصدای زیادی وجود دارد که موجب سردرد شما در پایان روز می‌شود ممکن است روی جنین شما نیز تأثیر بگذارد.

80 دسیبل صدا برای 8 ساعت در روز خطر زایمان زودهنگام را افزایش می‌دهد اما چه صدایی بلند است؟ میزان صدا در حد متوسط به 80دسیبل، در حد زیاد بین 80 تا 90 دسیبل و بسیار زیاد و گوشخراش، 110 دسیبل است. شنوایی جنین بین هفته 24 تا 28 بارداری کامل می‌شود و شکم مادر نیز دیگر مانع شنیدن صداهای اطراف توسط او نمی‌شود. آکادمی امریکایی کودکان می‌گوید کودکانی که مادرشان در هنگام بارداری در معرض صداهای بلند بوده‌اند نمی‌توانند صداهای بلند را خوب بشنوند.

تعیین جنسیت جنین

شما می‌توانید در سه ماهه دوم توسط آزمایش فراصوت جنسیت نوزادتان را بدانید. تحقیقات نشان می‌دهند که تعیین جنسیت در 12 هفتگی شاید چندان درست نباشد در حالی که تعیین آن در 16 هفتگی کاملاً قابل اطمینان بوده و صددرصد درست است.

آیا می‌دانید پاسخ سونوگرافی بعضی اوقات چگونه اشتباه از آب درمی‌آید؟

سونوگرافی به سادگی بین پاهای جنین را نگاه می‌کند. حال اگر وضعیت جنین طوری باشد که تصویر را تار و مبهم کند تعیین جنسیت ممکن است به‌طور حدسی صورت بگیرد. دو عامل دیگر که به صحت تصویر فراصوت تأثیر می‌گذارد مقدار مایع آمینون در رحم و ضخامت دیواره شکم مادر است. توجه داشته باشید با این روش پسرها ده بار بیشتر دختر تلقی می‌شوند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

مترجم: لیلا کاظمی

کدخبر: 645699 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟