خطر انتقال کرونا از کودکان به بزرگسالان

به گزارش رکنا ، مطالعه محققان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا تایید کرد که کودکان می‌توانند ناقلان بدون علامت کووید-۱۹ به بزرگسالان باشند.

نتایج این مطالعه با ادامه بازگشایی مدارس و مراکز مراقبت های روزانه پس از پایان تابستان در آمریکا، مطمئناً یک زنگ خطر خواهد کرد. این مطالعه پس از انتشار اخباری در مورد مرگ دست کم چهار معلم بر اثر عوارض کووید-۱۹ از آغاز سال تحصیلی ۲۰۲۰-۲۰۲۱ در آمریکا انجام شد.

به گزارش روزنامه دیلی میل،مشخص نیست که از زمان شروع سال تحصیلی جدید، چه تعداد معلم در آمریکا به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده اند ، اما ایالت «می.سی.سی.پی» به تنهایی ۶۰۴ مورد ابتلا را در میان معلمان و کارکنان مدارس خود گزارش کرده است.

محققان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا در این مطالعه جدید ، ۱۸۴ دانش آموز، آموزگار و اعضای خانواده را از روز اول آوریل تا روز ۱۰ ژوئیه در سه مهدکودک ردیابی کردند.

خطر کرونا در کودکان

پزشکان و محققان گفتند که کودکان کمتر از بزرگسالان تحت تأثیر ویروس کرونا قرار می گیرند. با این حال، بسیاری از کارشناسان ادعا کرده اند که کودکان آلوده حتی اگر علائمی از خود نشان ندهند ، قادر به انتقال ویروس به بزرگسالان نیز خواهند بود. مطالعات جدید مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا این نظریه را تأیید می کند.

در طول این مطالعه که سه ماه بطول انجامید، نتیجه آزمایش کرونای ۱۲ کودک از ۱۱۰ کودک یاد شده مثبت شد. ۹ نفر علائم متوسطی نشان دادند و سه نفر اصلا هیچ علامتی نشان ندادند. آزمایش های انجام شده نشان داد ۶ آموزگار از ۲۸ آموزگار تحت نظر قرار گرفته نیز به این ویروس مبتلا شدند.

ردیابی دقیق تماس ها تایید کرد که ۱۸ آموزگار و دانش آموز آلوده به کووید-۱۹، این ویروس را به دست کم ۱۲ نفر از ۴۶ عضو خانواده ای که در این مطالعه شرکت کرده بودند، منتقل کردند. ۶ مادر به کووید-۱۹ مبتلا شد که یک نفر از آنها به بستری شدن در بیمارستان نیاز پیدار کرد.

محققان همچنین دریافتند فقط نیمی از کودکانی که آزمایش مثبت داشتند، دچار تب شدند. این یافته اطمینان به اسکنرهای دمای غیرتماسی در ورودی ساختمان‌ها را زیر سوال می‌برد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 605801 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟