اگر کرونایی در خانه دارید جاروبرقی نکشید !

به گزارش رکنا ، کرونا روی سطوح مختلف مدت زمان متفاوتی زنده می ماند اما می خواهیم بفهمیم آیا با جارو کشدن ممکن است کرونا بیشتر منتشر شود.

 استفاده از جاروبرقی در منزل فرد بیمار ممکن است باعث انتشار گردوغبار آلوده به ویروس کرونا در هوا شود.همان‌طور که می‌دانیم ماندگاری ویروس کرونا روی سطوح مختلف ممکن است از چند ساعت تا چند روز باشد. بنابراین تمیز کردن سطوح آلوده و به دنبال آن ضدعفونی کردن بهترین اقدام برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس است.

با توجه به این‌که فرش، موکت، مبل یا کف منزل ممکن است جزو سطوحی باشند که آلوده شده باشند، سوال این است که آیا احتمال آلوده شدن جاروبرقی منزل هنگام تمیز کردن این سطوح وجود دارد؟

شواهد نشان می‌دهد وقتی فرد آلوده به ویروس کرونا در منزل سرفه یا عطسه می‌کند، یا با شدت نفس می‌کشد، یا با صدای بلند صحبت می‌کند، ذرات آلوده به ویروس به سطوح فرش و مبلمان منزل برخورد می‌کنند و ممکن است برای مدتی روی گردوغبار آن‌ها باقی بمانند. در هنگام استفاده از جاروبرقی، این گردوغبارهای آلوده به ویروس ممکن است در هوا منتشر شوند و جاروبرقی نیز آلوده شود اما بقای ویروس کرونا در محیط‌های مختلف از جمله گردوغبار منزل دقیقا مشخص نیست.

چنانچه از جاروبرقی برای گردگیری و تمیز کردن سطوح آلوده در منزل استفاده می‌شود، احتمال آلوده شدن آن به ویروس کرونا وجود دارد. بنابراین تا جای ممکن نباید از جاروبرقی که در منزل یک فرد مبتلا به ویروس کرونا استفاده شده است، منازل دیگر را گردگیری و تمیز کرد. همچنین هنگام استفاده از جاروبرقی و تخلیه فیلتر آن نکات بهداشتی لازم از جمله استفاده از ماسک و دستکش را باید کامل رعایت کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 591145 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟