اگر احساس سرماخوردگی کردید حتما قرنطینه خانگی شوید

به گزارش رکنا ، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: هرکسی احساس سرماخوردگی دارد مبنا را بر ابتلا به کرونا گذاشته و اصول قرنطینگی را رعایت کند.

فریدون رحمانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: هر کسی احساس سرماخوردگی دارد مبنا را بر ابتلا به کرونا گذاشته و اصول قرنطینگی را رعایت کند.

او افزود: افراد دارای علایم سرماخوردگی و علایم گوارشی مشکوک به کرونا می‌توانند ناقل بیماری به دیگران باشند.

رحمانی در خصوص لزوم مراجعه افراد با علایم خفیف بیماری کووید ۱۹ اضافه کرد: این افراد با استراحت دوهفته‌ای در منزل و در صورت علایم شدید حداکثر تا سه هفته ماندن در منزل و رعایت اصول قرنطینگی و استراحت کافی و خوردن مایعات بهبود می‌یابند و نیازی به مراجعه به مرکز درمانی ندارند.

او ادامه داد: افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای در صورت بروز علایم و جوانان دارای مشکل تنفسی به پزشک مراجعه کنند.

همه افراد نباید آزمایش تشخیص کرونا بدهند

رحمانی گفت: لزومی به انجام آزمایش تشخیص کرونا برای همه افراد دارای علایم و انجام تست پس از دوران درمان نیست و به جز کادر درمانی و پرستارانی که باید پس از درمان به محیط‌های درمانی برگردند سایر بیماران نیازی به انجام تست ندارند.

او، رعایت فاصله اجتماعی و فاصله دو متری با دیگران و استفاده از ماسک را دو نکته مهم برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ برشمرد و ابراز امیدواری کرد: با رعایت همگانی پروتکل‌های بهداشتی تا دو ماه آتی شاهد ریشه کنی بیماری منحوس کرونا باشیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 589420 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟