پیاده روی در سمت راست خیابان ممنوع

به گزارش رکنا، براساس CDC (مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری)، تقریباً ۱۲۹ هزار عابر پیاده در سال ۲۰۱۵ با مصدومیت ناشی از تصادف به مرکز اورژانس رفتند و براساس CDC، سه هزار و ۷۳۷ نفر در چنین تصادفاتی جان باختند. به عبارت دیگر، یک عابر پیاده در هر یک ساعت و نیم جان خود را بر اثر حادثه رانندگی از دست می‌دهد. این اشتباه معمول پیاده روی سالانه ۱۱۰۰۰ مصدوم دارد. حتی اگر خانه شما در سمت راست جاده واقع است، باز هم دلیل موجهی برای پیاده روی در این سمت جاده نیست.

یک مطالعه فنلاندی درباره تصادفات عابر پیاده بین سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ نشان داده است ساده قدم زدن در ترافیک جاده به جای پیاده روی، خطر تصادف را به طور متوسط ۷۷ درصد کاهش می‌دهد. زمان پیاده روی را با توجه به روحیه‌تان می‌توانید تعیین کنید.

اگر در همان مسیری که رانندگی می‌کنید قدم بزنید، ماشین‌های نزدیک به شما از پشت سر می‌روند. در این شرایط احتمال اینکه راننده حواسش پرت شود و متوجه شما نشود بسیار است و این درصد تصادف را افزایش می‌دهد.

از طرف دیگر، وقتی در مقابل ترافیک قدم می‌زنید، می‌توانید اتومبیل‌هایی را که به سمت شما حرکت می‌کنند، مشاهده کنید. در این شرایط شما فرصت دارید که متوجه خطر شده و در صورت لزوم از جاده خارج شده و زندگی خود را به دست راننده‌ای که می‌گذرد نسپارید. دانستن این نکات سبب می‌شود هنگام پیاده‌روی در طول جاده، هوشیار باشید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 532146 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟