6 دمنوش گیاهی خارق‌العاده که به چربی‌سوزی بیشتر کمک خواهند کرد

پرخوری، خوردن غذا‌های چرب و بی‌ارزش، فست فود و نوشابه‌های رنگارنگ باعث شده دغدغه‌ی بسیاری از مردم رها شدن از چاقی و به خصوص برطرف کردن چربی‌های اطراف شکم و پهلو باشد. برای رسیدن به این هدف، در کنار ورزش و رژیم غذایی، بعضی از مردم روش‌های دارویی و شیمیایی را برگزیده‌اند و برخی دیگر روش‌های گیاهی و سنتی را. در اینجا، چند دمنوش گیاهی را معرفی می‌کنیم که چربی‌سوزهای فوق‌العاده‌ای هستند و ما را به اندام ایده‌آلمان نزدیک‌تر می‌کنند.

زعفران

 1. دمنوش چای ترش 

گل‌های گیاه چای ترش یکی از بهترین گیاهان طبیعی برای لاغری و داشتن شکمی تخت محسوب می‌شوند. این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان‌ها است و به دفع چربی‌ها و نو کردن بافت‌های بدن و تقویت عضلات کمک زیادی می‌کند. برای تهیه‌ی دمنوش چای ترش، 200 میلی‌لیتر آب را بجوشانید و سپس 10 گرم از گل‌های چای ترش را به آن اضافه کنید و اجازه دهید حدود 15 دقیقه با حرارت ملایم بجوشد. بعد، زیر شعله را خاموش کنید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند. درنهایت چایتان را صاف و دو بار در روز میل کنید. این روند را به مدت ۱۰ روز ادامه دهید و سپس ۵ روز استراحت کنید.

 2. چای سبز و زنجبیل  

چای سبز به دلیل داشتن پلی‌فنول باعث بالا رفتن حرارت درونی بدن و در نتیجه باعث بالا رفتن متابولیسم بدن می‌شود. همچنین پلی‌فنول باعث حل شدن تری‌گلیسیرید اضافه در بدن می‌شود و مانع از این می‌شود که تری‌گلیسیرید اضافی تبدیل به چربی شود. همچنین می‌توانید چای سبز را به دلیل طبع سردی که دارد با زعفران سرگل یا ممتاز که بهترین نوع این گیاه به شمار می‌رود و طبع گرمی دارد به عنوان مصلح ترکیب کرده و یک دمنوش لاغری عالی و خوش طعم از آنها تهیه کنید.

زنجبیل هم یک گیاه فوق‌العاده با مزایای بسیار است. زنجبیل طبع گرم دارد و باعث بالا رفتن سوخت‌وساز در بدن می‌شود و جلوی اشتهای کاذب شما را می‌گیرد.

بنابراین دمنوش چای سبز و زنجبیل می‌تواند دمنوشی مناسب برای کاهش وزن و چربی‌سوزی باشد. می‌توانید  دمنوش چای سبز و زنجبیل را با لیمو، و یا با نعنا و لیمو میل کنید.

 3. دمنوش برگ بو و دارچین 

یک لیوان آب را بجوشانید و سپس یک تکه‌ی 3 گرمی چوب دارچین و 2 عدد برگ بو را به آن اضافه کنید. اجازه دهید به مدت حدود ۲۰ دقیقه بجوشد و سپس به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد. دمنوش را صاف کنید و هر روز صبح به صورت ناشتا میل کنید. این کار را تا ۱۰ روز ادامه دهید. سپس یک هفته مصرفتان را قطع کنید و دوباره دوره را شروع کنید.

4. مریم گلی با عسل و لیموترش

15 گرم مریم گلی تازه یا خشک را به همراه یک قاشق غذاخوری عسل به یک لیتر آب جوش اضافه کنید و ۲۰ دقیقه بجوشانید. سپس زیر شعله را خاموش کنید و ۱۵ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. درنهایت دمنوشتان را صاف کنید. سپس آب یک عدد لیموترش را به آن اضافه کنید و آن را در طول روز میل کنید. می‌توانید این درمان را تا ۵ روز ادامه دهید و بعد ۵ روز استراحت کنید.

 5. قهوه‌ی سبز 

قهوه‌ی سبز همان قهوه‌ی خام است که تفت داده نشده و به دلیل داشتن کافئین بالا سوخت‌وساز بدن را بالا می‌برد، در اینجا می‌توانید درباره تفاوت‌های قهوه سبز و قهوه‌ای بیشتر بدانید.

برای آماده کردن این دمنوش، پودر قهوه‌ی سبز را به یک لیوان آب جوش اضافه کنید و 7 دقیقه زمان بدهید تا دم بکشد. می‌توانید به این دمنوش هل و دارچین هم اضافه کنید.

 6. د منوش زعفران  

و بالاخره به زعفران رسیدیم. گیاهی کم‌یاب، خوش‌بو، خوش‌رنگ و نماد آشپزی ایرانی!

زعفران به دلیل ویژگی‌هایی که دارد می‌تواند جلوی اشتهای کاذب را بگیرد. بسیاری از اوقات دیگر چیزهایی که به لاغری کمک می کنند، مثل چای سبز و کرفس و نظیر آن را با زعفران ترکیب و برای تاثیرگذاری بیشتر از آن استفاده می‌کنند. در واقع دمنوش‌هایی که برای لاغری تجویز می شوند عموما نیم ساعت قبل از غذا سرو می‌شوند و بدین صورت امکان لاغری با زعفران موجود در آن ها فراهم می شود. زعفران موجب کاهش اشتها می‌شود و به این ترتیب جلوی ورودی‌ها را می‌گیرد و موجب می‌شود که چاقی صورت نگیرد. علاوه بر این، دمنوش زعفران می‌تواند متابولیسم بدن را هم بالا ببرد و باعث چربی‌سوزی شود. می‌توانید بعد از سرو وعده‌های غذایی با نوشیدن یک یا دو فنجان چای زعفران، متابولیسم را افزایش دهید و بدین ترتیب چربی‌ها را از بین ببرید.

زعفران

 بیشتر از 85 درصد زعفران دنیا در ایران تولید می‌شود و سهم استان خراسان در تولید زعفران کشور بسیار بالاست. زعفران را برحسب کیفیت در دسته‌بندی‌هایی قرار می‌دهند. سرگل زعفران یا زعفران ممتاز، نام یکی از دسته‌بندی‌های مختلف زعفران است. به قسمت خالص زعفران که به رنگ قرمز است و در انتهای تار زعفران قرار دارد، زعفران سرگل می‌گویند. در تهیه‌ی زعفران سرگل تا حد امکان بخش سفید رنگ ریشه‌ی زعفران را از آن جدا می‌کنند و این کار کیفیت ظاهری و همچنین قدرت رنگ‌دهی آن را بیشتر و این محصول را به یک محصول درجه یک تبدیل می‌کند. از جمله مرغوب‌ترین زعفران‌های ایرانی، زعفران سحرخیز مشهد است که برای تهیه دمنوش زعفران می‌توان از آن استفاده کرد.

کدخبر: 524719 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟