5 موقعیت دردناک برای کارمندان ! / نشستن ، راه رفتن و ایستادن اصول دارد

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، وقتی خواسته یا ناخواسته هر روز در یک وضعیت بد می‌نشینید یا راه می‌روید، حالت بدن‌تان به آرامی تغییر می‌کند. البته بسیاری از شما به صورت ناخواسته مرتکب این اشتباه‌ها می‌شوید، اما باید بدانید که چند حرکت نادرست می‌تواند به قیمت سلامت شما تمام شود. در این مطلب 5‌مورد از مواردی که ناخواسته سلامت‌تان را تهدید می‌کند، معرفی می‌کنیم.

1.وضعیت C

قوز کردن زمانی شکل می‌گیرد که ستون فقرات شما به شکل حرف‌C در بیاید. ستون فقرات شما باید راست باشد، اما در وضعیت قوز کرده، خمیده می‌شود.

علت: نشستن طولانی‌مدت در یک وضعیت بد. مثلا‌ نشسته پشت کامپیوتر در حالت قوز کرده.

علائم: از‌جمله علائم قوز کردن می‌توان به درد گردن، شانه و کمر اشاره کرد.

عوارض: این وضعیت می‌تواند بر ماهیچه‌های قفسه سینه نیز اثر بگذارد؛ چون با خمیده شدن کمر، قفسه سینه به حالت منحنی در می‌آید، عضلات بالای کمر شل شده و در‌نهایت ضعیف می‌شوند.

راه‌حل: از فوم استوانه‌ای برای افزایش تحرک عضلات پشتی استفاده کنید.

روی فوم به پشت دراز بکشید و کمرتان را روی آن به حرکت درآورید. صورت خود را به سمت بالا نگه دارید و دست‌ها را پشت سر خم کنید. سعی کنید پنج‌بار یا بیشتر روی فوم غلت بخورید. شما می‌توانید این حرکت را برای تمام عضلات کمر تکرار کنید.

2. وضعیت شانه‌های گردشده

علت: نشستن در وضعیت بد حین تایپ کردن یا داشتن برنامه ورزشی نامتوازن که در آن بیش از حد به عضلات قفسه سینه پرداخته شده است.

علائم: درد گردن، شانه و کمر

عوارض: نشستن در این وضعیت باعث می‌شود که عضلات قفسه سینه سفت شده و شانه‌ها به سمت جلو حرکت کنند. به‌علاوه، عضلات فوقانی کمر نیز شل می‌شوند.

راه‌حل: از حرکات کششی برای شل کردن عضلات قفسه سینه استفاده کنید. دست‌تان را در مقابل دیوار کنار درگاهی در موقعیت های‌فایو (کف دست‌ها روی دیوار) قرار دهید. آرنج خود را 90‌درجه خم کنید. یک گام رو به درگاهی بردارید. خواهید دید که عضلات قفسه سینه‌تان دچار کشش شده است. سعی کنید 30ثانیه در این موقعیت بمانید. این تمرین را چهاربار در روز در ست‌های دو‌تایی و سه‌تایی تکرار کنید.

3. وضعیت کف پای صاف

ممکن است کف پاهای‌تان صاف باشد و تا به حال به این موضوع دقت نکرده باشید. این وضعیت زمانی رخ می‌دهد که قوس کف پاهای شما تخت باشد. صافی کف پا باعث می‌شود مچ پای شما کمی به سمت داخل یا خارج خم شود.

علت: بارداری، چاقی و پوشیدن کفش نامناسب در صاف شدن کف پا موثرند.

علائم: درد زانو، لگن و کمر از‌جمله علائم این مشکل است.

عوارض: وارد شدن فشار مضاعف به پا، سفت شدن عضلات ساق و جابه‌جایی زانو از‌جمله عوارض احتمالی این عارضه هستند. این عارضه اغلب به درد جلوی پا یا متاتارسالژیا، خار پاشنه، التهاب پلانتار فاسیا و بیرون‌زدگی قاعده انگشت شست پا منجر می‌شود.

راه‌حل: بهترین راه برای درمان این عوارض استفاده از ارتز است؛ این وسیله به هم‌تراز شدن پاها کمک می‌کند، به‌خصوص اگر قوس کف پا کاهش یافته باشد. اگر کف پای‌تان صاف است، سعی کنید با پای برهنه راه بروید تا قوس پای‌تان تقویت شود.

با این حال، ارتز بهترین گزینه است، اما قبل از استفاده با پزشک مشورت کنید.

4.وضعیت لگن جابه‌جاشده

در این وضعیت، لگن فرد به سمت جلو می‌چرخد و نیم‌تنه در وضعیت عجیبی قرار می‌گیرد.

علت: نشستن طولانی‌مدت بدون کش آوردن عضلات باعث سفت شدن عضلات نرم ران شده و فرم نیم‌تنه شما را تغییر می‌دهد.

علائم: درد در نقاط تحتانی کمر مهم‌ترین نشانه این مشکل است.

عوارض: سفت شدن عضلات نرم ران و ضعیف شدن عضلات باسن

راه‌حل: به بدن‌تان کشش بدهید تا عضلات نرم ران استراحت کنند. روی زمین زانو بزنید و عضلات گلوتئال (عضلات باسن) خود را سفت کنید؛ باید در قسمت جلوی ران خود احساس کشش کنید. حالا بازوی همسو با زانوی‌تان را بالا ببرید و در جهت مخالف کش بیاورید. 30ثانیه در این وضعیت بمانید، استراحت کرده و دوباره تکرار کنید.

5. وضعیت سر خمیده

نشستن پشت میز در حالت قوز کرده برای ساعات متوالی و خیره شدن به مانیتور باعث بروز این ناهنجاری می‌شود.

علائم: درد گردن اصلی‌ترین علامت بروز این مشکل است.

عوارض: سفت شدن عضلات پشت گردن و عضلات فوقانی کمر

راه‌حل: به بدن‌تان کشش بدهید تا عضلات پشت گردن نرم شوند. سرتان را حرکت دهید. چانه را به سمت پایین و داخل گردن ببرید. با این کار، عضلات پشت گردن کش می‌آیند. 5ثانیه در این وضعیت بمانید و این تمرین را 10بار تکرار کنید. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 523703 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟