نکاتى که شما را به درس خواندن ترغیب می‌کند

به گزارش رکنا، در این رویکرد شما باید اطلاعات را به قسمت‌های کوچکتر تقسیم کنید و آن‌ها را طی یک مدت طولانی دوره کرد. این روش بهتر جواب می‌دهد چرا که حفظ کردن یک مطلب‌ بلند بسیار سخت‌تر است از به ذهن سپردن تعداد زیادی مطلب کوتاه.

مکان مطالعه را تغییر دهید

تحقیقات نشان می‌دهد که درس خواندن در مکان‌های مختلف احتمال به یاد سپاری آن را بالا می‌برد چرا که با تغییر فضاى مطالعه، ذهن موظف می‌شود که در یک محیط جدید، مباحث را دوباره به یاد بسپارد.

از خودتان سوال بپرسید

بهترین راه برای مرور مطالب خوانده شده پرسش از خود است. نگران نباشید و سعی کنید در آرامش مطالب خوانده شده را با یک سری سوال ساده مرور کنید و ترجیحاً این مسئولیت را به خودتان بسپارید تا در صورت غیاب دیگران از انجام این کار باز کنید.

پژوهشگران باور دارند و حتى تجربه ثابت کرده است که ذهن در موقع نوشتن یک مطلب، آن را در محلی عمیق تر و امن تر ذخیره می‌کند، دسترسی مغز به آن آسان‌تر می‌شود و به یاد آوردنش بسیار سهل خواهد شد. سعی کنید در نوشتن همه یادداشت‌هاى خود از این ترفند بهره ببرید و با تکرار نوشتنشان از ماندگارى آن اطمینان حاصل کنید.

به خودتان وعده جایزه دهید

این جایزه می‌تواند یک بستنى یا پیاده روی و یا حتی مدت زمانى چک کردن برنامه هاى مجازى و موبایلی محبوبتان باشد. اینکه قرار باشد پس از تمام شدن بخشی از مطالعه‌تان، یک جایزه انتظارتان را می‌کشد، می‌تواند انگیزه شما را برای به اتمام رساندنش بالاتر ببرد.

برنامه‌ریزی را جدى بگیرید

توجه به برنامه ریزی به تنهایی مسئله مهمی است و تنها به اولین روزها محدود نمی‌شود. اگر بتوانید برای هر ساعت از خود برنامه بگذارید و اولویت شما انجام رساندن آن‌ها باشد، قادر می‌شوید به دستاورد‌های بی‌شماری در درس خواندن دست بیابید.

تفریح و آرامش را از خود سلب نکنید

اثبات شده که مؤثرترین گام براى خروجى بهتر بعد از مطالعه درس، استراحتى است که خواننده و دانش‌آموز در طول مطالعه به خود هدیه می‌دهد. اگر کسى این امر را از خود سلب کند، به مرور افت در یادگیرى گریبان گیرش می‌شود و زودتر از دیگران از مطالعه کناره گیری خواهد کرد.

خواب را جدى بگیرید

شب بیداری و درس خواندن شبانه نه تنها مفید نیست بلکه می‌تواند تاثیر منفی در عملکرد مغز بگذارد. پس همیشه و مخصوصا در فصل امتحانات هر شب به طور میانگین ٨ ساعت بخوابید تا تمامی زحماتتان بیهوده به باد نرود.

مدل درس خواندنتان را با کسى قیاس نکنید

برخى شب‌ها و برخى دیگر صبح بهتر می‌فهمند و درس خواندن به آن‌ها لذت می‌دهد، برخی گروهى بهتر مطالعه می‌کنند و بعضى دیگر به صورت انفرادى، پس بهتر است که گزینه‌های موجود را به درستی امتحان کرده و بهترین راه را برای خود برگزینید و نسخه دیگران را براى خود نپیچید.

این را به خاطر داشته باشید که بعد از یکبار نتیجه گرفتن از این اقدامات، اشتیاقتان براى بهره ورى از این ویژگى ها بیشتر می‌شود تا به نتیجه مطلوب دیگرى دست پیدا کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 516458 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟