شادابی موها با 3 روش طبیعی

 اکثر افراد تصور می‌کنند داشتن موهایی صاف مستلزم هزینه‌های سنگین و درمان‌های گران قیمت است در حالی که این تصور کاملاً اشتباه است چون با استفاده از چند ماده خوراکی در دسترس و دستورالعمل‌هایی که به نقل از سایت "ریوادرمی" آورده شده است می‌توانند سلامت موهایتان را بیشتر کنید.

۱) آب پیاز:

یکی از بهترین و مؤثرترین درمان‌های خانگی برای داشتن موهایی ابریشمی و هم‌چنین مقابله با ریزش مو استفاده از آب پیاز است. تنها چیزی که نیاز دارید، دو تکه پیاز قرمز خام است. تکه‌های پیاز را به قطعات بسیار ریز خُرد کرده و آب آن را بگیرید. سپس آب پیاز را به مقداری زیاد روی پوست سر خود بمالید. به مدت نیم ساعت بگذارید آب پیاز روی پوست سرتان بماند و سپس سرتان را با شامپوی ملایم بشویید. پیاز سرشار از گوگرد است که رشد بافت‌های کلاژن را تحریک می‌کند.

۲) ماسک شنبلیله:

یکی از راهکارهای طبیعی دیگر استفاده از شنبلیله است. دانه‌های شنبلیله را از شب تا صبح خیس کنید. زمانی که دانه‌ها نرم شدند، آن‌ها را به حالتی خمیری شکل دربیاورید. مخلوط این خمیر را با شیر دلمه (لخته یا بریده) شده به صورت یک ماسک درآورده و روی موهای خود را با آن بپوشانید. ماسک را تا زمانی که روی موهایتان خشک شود، رها کنید. سپس از یک شامپوی ملایم و آب گرم برای شستن موهایتان استفاده کنید.

۳) ماسک تخم‌مرغ و شیر دلمه شده:

تخم‌مرغ و شیر دلمه شده هر دو به طور جداگانه به عنوان راهکارهایی برای داشتن موهای نرم استفاده می‌شوند اما ترکیب آن‌ها نتیجه بهتری به همراه دارد. برای تهیه این ماسک زرده تخم‌مرغ را با مقداری شیر لخته شده به هم بزنید تا مخلوطی خمیری به دست آید. از انگشتان خود برای شانه کردن موهایتان با این ماسک استفاده کنید. این ماسک را برای ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی موهایتان رها کنید و سپس موهایتان را با شامپویی ملایم بشویید. برای رهایی از شر بوی بد تخم‌مرغ از موهایتان نیز راهکاری طبیعی وجود دارد. به این صورت که کمی آب‌لیمو را با آب سرد رقیق کرده و هنگام آبکشی موهایتان از آن استفاده کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 485129 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟