شادابی پوست با مصرف این میوه های مفید

برای داشتن پوستی صاف و براق نیازی به فراهم کردن ماسک‌ها و کرم‌های گران قیمت از برندهای لوکس دنیا ندارید. فراموش نکنید که راه حل‌های خانگی و دست‌ساز می‌توانند حتی بهتر از محصولات کارخانه‌ای نتیجه دهند. در این مقاله می‌خواهیم ۵ میوه معجزه‌آسا برای بهبود سلامت پوست تان به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

زردآلو

اگر از طرفداران این میوه هستید، بدانید که پوست شما هم این میوه را دوست خواهد داشت. به خصوص اگر پوست‌تان خشک باشد، زردآلو نعمت بزرگی است. زردآلو غنی از ویتامین A است که پوست شما را احیا می‌کند و از بروز نشانه‌های چین و چروک جلوگیری می‌کند. آیا می‌دانستید که روغن‌های طبیعی موجود در زردآلو باعث می‌شوند که پوست شما چربی بیشتری تولید کند؛ در واقع زردآلو یک لایه محافظتی روی پوست شما ایجاد می‌کند.

جدا از خوردن این میوه شما می‌توانید ماسک زردآلو خانگی درست کرده و روی صورت‌تان قرار دهید. برای تهیه ماسک دو تا سه عدد زردآلو را داخل دو فنجان ماست رنده کنید و به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست صورت‌تان قرار دهید سپس بشویید. می‌‍توانید از یک قاشق غذاخوری عسل هم برای تهیه این ماسک استفاده کنید.

پاپایا

احتمالا در مجلات و تبلیغات زیبایی کلمه پوسته‌سازی را دیده باشید. اگر از پاپایا مصرف کنید دیگر نیازی به محصولات لایه‌بردار ندارید. این میوه را روی پوست‌تان قرار دهید و اجازه دهید تا به منافذ پوست‌تان نفوذ کند.

علاوه بر این پاپایا حاوی مقدار زیادی ویتامین ث است که به تولید کلاژن پوست کمک کرده و باعث جوانسازی می‌شود. برای استفاده از خواص پاپایا ماسک خانگی آن را تهیه کرده و روی پوست صورت به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید. البته قبل از استفاده از ماسک روی صورت، آن را روی پوست دست‌تان امتحان کنید تا اگر آلرژی به این میوه داشتید به صورت‌تان آسیب نزنید.

سیب

جمله معروفی که می‌گوید "روزی یک عدد سیب بخورید تا نیازی به دکتر نداشته باشید" حقیقت دارد. تانن و پکتین موجود در این میوه به بهبود گردش خون در بدن کمک می‌کند. شاید برایتان جالب باشد اما روده شما با پوست صورتتان در ارتباط است. فیبر موجود در سیب روده را تمیز کرده و پوست را از هرگونه جوش و آکنه ناشی از این موضوع پاک می‌کند. برای بهره‌گیری از خواص سیب و بهبود سلامت پوست آن را رنده کرده و با عسل روی صورتتان قرار دهید. ویتامین c این ترکیب به جلوگیری از تشکیل ملانین در پوست شما کمک می‌کند.

انار

انار خاصیت ضد پیری دارد و می‌تواند به جوانسازی پوست کمک کند. به همین خاطر است که این روزها در انواع کرم‌های آرایشی بهداشتی از روغن هسته انار استفاده می‌شود تا علاوه بر تقویت لایه بیرونی پوست یا همان اپیدرم، عمق چروک‌های پوستی را نیز کم کرده و پیدایش آن‌ها را به تاخیر بیاندازد. انار حاوی موادی است که از شکسته شدن کلاژن‌ها جلوگیری می‌کند و پوست را سالم نگه می‌دارد. مصرف انار هم‌چنین نرمی و لطافت پوست را تضمین می‌کند.

پرتقال

اگر جزو کسانی هستید که هر روز صبح آب پرتقال می‌خورید و پوست آن را دور میاندازید، باید بدانید یک منبع شگفت‌انگیز را دور می‌ریزید. پوست پرتقال دارای امکانات شگفت انگیز و تونیکی است که باعث می‌شود که پوست شما مثل یک کودک به نظر برسد. بسیار ساده است. فقط پوست نارنجی را هر روز روی پوست خود قرار دهید و ۵ دقیقه صبر کنید. در عرض یک ماه خواهید دید که رنگ پوست‌تان روشن شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 475086 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟