رفع مشکلات اعصاب با یک دمنوش گیاهی

یک کارشناس دارویی گفت: دم‌نوش آویشن یک نوشیدنی موثر در رفع مشکلات اعصاب و دردهای معده است.

جوانمیر محمدی امروز اظهار داشت: یکی از دم نوش‌های که می توان برای رفع اضطراب و استرس و همچنین برطرف کننده مشکلات دستگاه گوارش از آن استفاده کرد دم‌نوش گیاه آویشن است.

این کارشناس گیاهان دارویی خاطرنشان کرد: دم‌نوش آویشن دارای طبع گرم است و می‌توان آن به عنوان یک دم‌نوش موثر در مشکلات مختلف اعصاب و دستگاه گوارش جایگزین نوشیدنی‌های کرد که به عنوان چایی توسط مردم استفاده می‌شود.

محمدی در خصوص نحوی دم کردن دم‌نوش‌ها، اضافه کرد: دم‌نوش‌های زیادی در فرهنگ ایرانی و طب گیاهی وجود دارد و هر نوع گیاه داروئی که در طبیعت وجود دارد را می‌توان به صورت یک دم‌نوش و یک نوشیدنی گرم استفاده کرد و برای این کار کافی‌ست به ازای هر استکان یک قاشق از گیاه را به آب اضافه کرد و 10 دقیقه به آن فرصت بدهیم تا دم بکشد.

وی با اشاره به برخی نوشیدنی‌های که خیلی سریع حاضر می‌شوند و مورد استقبال مردم است، گفت: هر گیاه داروئی برای انتقال خواص خود و تبدیل آن به یک دم‌نوش به زمانی حداقل 10 دقیقه نیاز دارد حال آنکه این زمان در جوشانده‌ها بالاتر نیز خواهد رفت و این در حالی است که برخی از گونه‌های مختلف چای در سطح جامع با استفاده از رنگ دانه‌های خود در کمتر از چند دقیقه حاضر می‌شوند.

محمدی ادامه داد: انتقال خواص کمتر از 10 دقیقه ممکن نیست و این انتقال رنگ از بسته به فنجان شما نشان دهنده استفاده از رنگ دانه‌ها و مواد غیرطبیعی نوشیدنی‌های است که در بسته‌بندی‌های زیبا به مردم ارائه می‌شود.

این مدرس گیاهان دارویی در مجتمع فنی و حرفه‌ای کرمانشاه در خصوص نحو تهیه آویشن و سایر گیاهان دارویی، خاطرنشان کرد: برای داشتن یک دم‌نوش آویشن خوب و مقوی باید از آویشن تازه استفاده کرد و گیاه مانده و کهنه خواص کامل یک آویشن تازه را دارا نیست به همین دلیل به مردم توصیه می‌شود برای تهیه آویشن و همچنین سایر گیاهان دارویی به عطاری‌های معتبر مراجعه کنند.

محمدی یادآور شد: در صورتی که اراده کافی و آموزش‌های لازم در خصوص تنوع، مزایا و نحو استفاده دم‌نوش‌های گیاهی در جامعه وجود داشته باشد می‌توان این دم نوش‌ها در ذائقه مردم با مواد صنعتی و غیرطبیعی جایگزین کرد و زمینه سلامت و جلوگیری از عوارض جانبی آن‌ها را فراهم ساخت.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 472159 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟