کاهش فشار خون با نوشیدن چای زنجبیل

زنجبیل شامل ترکیبات فعالی نظیر روغن های فرار و ترکیبات حاوی فنول مثل گینجرول و شوگاول است. گینجرول ترکیب اصلی زنجبیل است که برای درمان بیماری هایی نظیر فشار خون ، آرتروز و تومورهای سرطانی مفید است.

شوگاول اثر بسیار مفیدی در درمان سرفه دارد. ترکیب دو ماده ی گینجرول و شوگاول برای کاهش فشار خون مفید است. زنجبیل محرک ملایمی است و به همین علت برای ارتقای جریان خون بسیار سودمند است. از دیگر فواید زنجبیل می توان اثر آن در کاهش قند خون اشاره کرد.

چای زنجبیل

مطالعات زیادی بر روی خواص زنجبیل و فشار خون انجام شده است که ثابت می کند زنجبیل می تواند فشار خون بالا را درمان کند. برخی از مطالعات انجام شده عبارتند از: زنجبیل و فشار خون

۱-دانشگاه لورین (llorin)

دانشگاه لورین نیجریه به نتایج قابل توجهی دست یافت که خواص زنجبیل را در درمان فشار خون تایید می کند. این مطالعه بر روی ۲۲ مرد و ۳۸ زن انجام شد. این افراد به ۳ گروه ۲۰ نفر تقسیم شدند.

یکی از این گروه ها مسئول نظارت بر دو گروه دیگر شدند. گروه نظارتی تنها مجبور به مصرف آب ساده بودند، درحالیکه دو گروه دیگر از پودر زنجبیل استفاده می کردند.

فشار خون سیستولیک (systolic)، فشار خون دیاستولیک (diastolic) و ضربان قلب این گروه ها اندازه گیری شد. نتایج این آزمایش ها شگفت آور بود:

۲ ساعت پس از مصرف پودر زنجبیل، محققین کاهش محسوسی را در نتایج آزمایش ها دیدند.

۲-انتشارات دانشگاه ماین

اثر سدیم در افزایش فشار خون تایید شده است. یکی از تحقیقات چاپ شده توسط دانشگاه ماین، زنجبیل را در لیست موادی که کمترین سدیم را دارند قرار داده است. به همین علت می توان زنجبیل را برای کاهش فشار خون مفید دانست.

زنجبیل ادویه ای محبوب در غذاهای هندی و آسیایی است. ریشه ی ضخیم این گیاه دارویی طعمی تند و تیز دارد که طعم و عطری خاص به غذاهایی نظیر خورشت کاری، سوپ های آسیایی و غذاهای سرخ کردنی می دهد.

زنجبیل همچنین برای سلامتی مفید است. ترکیبات شیمیایی موجود در این گیاه برای کاهش فشار خون مفید است. برای کاهش فشار خون با زنجبیل، قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

شما نباید تنها از زنجبیل برای بهبود فشار خون بالا استفاده کنید چون زنجبیل جای درمان های پزشکی را نمی گیرد.

چای زنجبیل

۲-کاهش کلسترول

ترکیبات موجود در زنجبیل ممکن است کلسترول خون و چربی کم چگال (LDL) شما را کاهش دهد که این نوع چربی سبب بیماری های قلبی عروقی می شود.

کلسترول و LDL بر روی دیواره ی رگ های خونی و سرخ رگ ها رسوب می کند. این رسوبات منجربه انسداد رگ و در نهایت باعث افزایش فشار خون در رگ های خونی و سرخرگ ها می شود. همچنین این رسوبات باعث کاهش خاصیت کشسانی سرخرگ ها می شود.

۳-کاهش انعقاد خون

زنجبیل همچنین با جلوگیری از انعقاد خون در سرخرگ ها و رگ های خونی باعث کاهش فشار خون می شود. انعقاد خون از جریان خون در سیستم گردش خون جلوگیری کرده و محدود کننده ی مسیر جریان خون است. با جلوگیری از انعقاد خون، زنجبیل از حملات قلبی عروقی جلوگیری می کند.

۴-عوارض زنجبیل

گرچه زنجبیل فواید بسیاری برای درمان فشار خون دارد ممکن است برای شما ضرراتی هم داشته باشد. با توجه به مطالعات دکتر جیمز بالچ (Dr. James Balch) و دکتر فیلیس بالچ (Dr. Phyllis Balch) نویسنده ی کتاب نسخ تغذیه درمانی، مصرف ریشه ی زنجبیل ممکن است باعث حالت تهوع و یا ناراحتی های معده شود.

نبض ما

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 470986 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟