سرطان را با این اصل به موقع درمان کنید

فوق تخصص خون و آنکولوژی با بیان اینکه حداقل 40 تا 50 درصد سرطان‌ها با روش‌های پیشگیری، قابل پیشگیری هستند، گفت:خودمراقبتی؛ مهم ترین اصل در تشخیص به‌هنگام سرطان است.

مینوش مقیمی رئیس هیأت مدیره مهرانه در همایش علمی، تخصصی پیشگیری از سرطان و خودمراقبتی مهرانه خدابنده سلامتیرا مهم‌ترین موضوع برای بقای بشر دانست و گفت: چه بخواهیم و چه نخواهیم باید سرطان را جدی گرفته و به عنوان مهم‌ترین بحث بر روی آن متمرکز شده و برای پیشگیری و مقابله با آن اقدامات لازم را انجام دهیم.

فوق تخصص خون و آنکولوژی با بیان اینکه در بیماری سرطان با علل ارثی و محیطی، زمینه‌ای و کم تحرکی و ... مواجه هستیم، گفت: فاکتورهای متعددی در ارث و محیط در بروز سرطان تاثیرگذار هست اما در انواع مختلف سرطان نیز با علل مختلف و متعدد روبه‌رو هستیم که همین موضوع مبارزه با سرطان را پیچیده‌تر می‌کند.

وی با بیان اینکه حداقل 40 تا 50 درصد سرطان‌ها با روش‌های پیشگیری، قابل پیشگیری است، تصریح کرد: ضروری است تا آموزش‌های حوزه پیشگیری در بحث عدم استعمال سیگار و دخانیات و تغذیه سالم و مناسب را از پایه آغاز کنیم.

فوق تخصص خون و آنکولوژی با بیان اینکه روش‌های علمی در بحث مقابله با سرطان و پیشگیری از آن کاملا جواب می‌دهد، تاکید کرد: افراد از خوددرمانی و مباحث پیشگیری از سرطان به شکل خودسرانه خودداری کنند.

وی با عنوان «اگر در حوزه پژوهش گروه‌های متخصص داشته باشیم می‌توانیم علل اصلی ابتلا به سرطان را شناسایی و در ادامه درمان بیماران عملکرد مناسبی داشته باشیم» ادامه داد: دو سوم موارد در سرطان معده در مراحل پیشرفته مراجعه می‌کنند.

مقیمی خودمراقبتی (پیشگیری ثانویه) را اصل مهم در پیشگیری از سرطان اعلام کرد و گفت: ما باید آنقدر با بدن خود آشنا باشیم که کوچکترین تغییر در بدنمان را شناسایی کرده و به پزشک متخصص مراجعه کنیم چرا که در سرطان سینه با خودمراقبتی می‌توان در مراحل اولیه، تومور سرطانی را شناسایی و با کمترین هزینه و با درصد خطر بسیار پایین، نسبت به درمان اقدام کرد.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 459969 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟