این  بیماری چشمی غیرقابل درمان است

 میلیون‌ها بزرگسال در آمریکا به این بیماری غیرقابل درمان چشمی مبتلا هستند که البته با رعایت فاکتورهایی می‌توان خطر ابتلا به این بیماری را کاهش داد. دژنراسیون ماکولا موجب آسیب دیدن ماکولا (بخشی از شبکیه) و تاری در مرکز دید می‌شود. این بیماری در افراد ۶۰ ساله شایع‌تر است.
همچنین زنان و افراد سفیدپوست بیشتر احتمال دارد به این بیماری چشمی مبتلا شوند و لازم است افراد پرخطر تحت معاینات منظم باشند.

به گفته کارشناسان، عوامل متعددی وجود دارد که با کمک آن‌ها می‌توان از خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا پیشگیری یا روند پیشرفت آن را کند ساخت. در صورت استعمال سیگار لازم است آن را ترک کنید. استعمال سیگار خطر ابتلا به این عارضه چشمی را دو برابر می‌کند.

سابقه خانوادگی نیز در ابتلا به این بیماری تاثیرگذار است. افرادی که اعضای درجه یک خانواده‌شان به این بیماری مبتلا هستند بیشتر در معرض ابتلا به آن قرار دارند.

همچنین مصرف خوراکی‌هایی همچون اسفناج، کلم برگ، چغندر برگ و دیگر سبزیجات برگ‌دار که سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین هستند از آسیب‌های سلولی ناشی از رادیکال‌های آزاد که به بیماری‌های چشمی منجر می‌شوند، پیشگیری می‌کنند.

به گفته کارشناسان، رژیم غذایی ضعیف از جمله فاکتورهای موثر در ابتلا به این بیماری چشمی است. افرادی که رژیم غذایی مطلوبی ندارند لازم است از مولتی ویتامین‌ها مصرف کنند.

به گزارش مدیکال دیلی، کنترل فشار خون و وزن نیز از فاکتورهای حائز اهمیت به حساب می‌آیند. گردش خون ضعیف به دلیل فشار خون بالا جریان خون به چشم‌ها را محدود می‌کند که به افزایش خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا منجر می‌شود. همچنین کاهش وزن روش تایید شده‌ای برای پایین آوردن فشارخون است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 459482 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟