احساس تشنگی دائمی خبر از چه بیماری هایی می دهد؟

براساس مطلبی تازه از نشریه تخصصی "مدیکال دیلی" از جمله دلایل احتمالی در احساس تشنگی دائمی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

عدم دریافت آب کافی در طول روز

یک دلیل اصلیِ احساس تشنگی مداوم عدم مصرف میزان کافیِ آب در طول روز است. به گفته پزشکان بدن برخی از افراد به دریافت میزان آب بیشتری نیاز دارد. همچنین بدن افرادی که به طور مرتب ورزش می‌کنند یا در محیط‌های آب و هوایی خشک زندگی می‌کنند به دریافت میزان بیشتری آب نیاز دارد. همچنین نوشیدن آب کافی که از رنگ ادرار قابل تشخیص است با تاثیرات مثبت متعددی بر بدن همراه است.

الگوهای غذایی

افرادی که رژیم غذایی کتوژنیک دارند از عوارض جانبی متعدد آن شکایت دارند که یکی از آن‌ها احساس تشنگی مفرط است. احساس تشنگی ناشی از این نوع رژیم غذایی به این دلیل است که میزان کربوهیدرات دریافتی در آن کمتر است.

مشکلات تیروئیدی

تاثیرات تیروئید پرکار در افراد مختلف متفاوت است. بنابراین درحالیکه احساس تشنگی مفرط به تنهایی عامل نگران کننده‌ای نیست، لازم است دیگر علائم مرتبط با آن از قبیل کاهش بی‌دلیل وزن، لرزش دست‌ها، احساس خستگی، اضطراب و نشانه‌های دیگر مورد توجه قرار گیرد. و در صورت وجود تعدادی از این علائم لازم است برای تشخیص مشکل تیروئید به پزشک مراجعه شود.

دیابت

احساس تشنگی مفرط در کنار تکرر ادرار و تاری دید از جمله علائمی هستند که می‌تواند حاکی از ابتلای فرد به بیماری دیابت باشد.

مصرف برخی داروها

بسیاری از داروهای رایج به طور مستقیم یا غیر مستقیم به احساس تشنگی دائمی کمک می‌کند. داروهای افسردگی، داروهای فشار خون و آلرژی با عوارض جانبی همراه هستند که از آن جمله می‌توان به تکرر ادرار و خشکی دهان اشاره کرد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 458801 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟