راز داشتن موهایی سالم با خوشمزه ترین مواد غذایی

شاه ماهی و ماهی سالمون

ماهی سرشار از امگا ۳ و مکمل‌های طبیعی است که برای سلامت مو مفید هستند. ماهی‌ها و گوشت قرمز سرشار از اسیدآمینه‌هایی مانند متیونین و سیستین هستند که پیش ساز کراتین هستند. یکی از فواید امگا ۳ افزایش درخشندگی موها است. علاوه بر این گیاه‌خواران یا افرادی که ماهی دوست ندارند می توانند یک یا دو قاشق دانه گیاه کتان، شاهدانه و جوانه گندم به رژیم غذایی خود اضافه کنند.

شاه‌ ماهی بیشترین میزان امگا ۳ را در یک وعده غذایی دارد و بعد از آن ماهی شیر، سالمون، قزل‌آلا و ماهی تن بیشترین میزان امگا 3 را دارند.

تخم مرغ

ویتامین A موجود در زرده تخم مرغ باعث احیای بافت پوست سر می‌شود. علاوه بر تخم مرغ، هویج، اسفناج و محصولات لبنی سرشار از ویتامین A هستند. تخم مرغ هم‌چنین غنی از ویتامین های گروه B است که به رشد مو کمک می‌کنند. کمبود ویتامین های گروه B در بدن مساوی است با ریزش مو، پس مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین‌های گروه B بخصوص تخم مرغ را فراموش نکنید.

حبوبات

حبوبات سرشار از ویتامین B و زینک هستند. زینک برای درخشش موها و رشد آن‌ها بسیار لازم است و جلوی ریزش موها را می‌گیرد. برای شادابی موهای‌تان حتما حبوبات را در برنامه غذایی‌تان قرار دهید.

دارچین

دارچین به گردش و افزایش جریان خون پوست سر کمک کرده و باعث رسیدن بهتر مواد مغذی و اکسیژن به فولیکول مو می‌شود.

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که از خشکی و کدری موها جلوگیری کرده و برای سلامت مو مفید است. هم‌چنین این آنتی‌اکسیدان‌ها به فولیکول‌های سر کمک می‌کنند تا ماده روغنی به نام سبوم تولید کنند گه باعث رطوبت و درخشندگی مو خواهد شد. هویج و کدو حلوایی جزو گیاهان نارنجی هستند که برای موها مفیدند.

پروتئین

اگر پروتئین کافی به بدن‌تان نرسانید، موهایتان نازک شده و می‌ریزند. بنابراین از مواد غذایی سرشار از پروتئین مثل گوشت قرمز و مرغ استفاده کنید.

شکلات سیاه

کاکائو و شکلات سیاه میزان هموگلوبین‌ها و اکسیژن‌رسانی به مو را افزایش می‌دهند. برای همین هم نقش مهمی در رشد و تقویت موها دارند. شکلات می‌تواند بخشی از نیاز ما به آهن را تامین کند. گوشت قرمز، لوبیای قرمز، جو دو سر و کینوا جزو منابع مهم آهن هستند.

آب

مهم‌ترین ماده مورد نیاز بدن انسان، آب است. وقتی احساس تشنگی می‌کنید، این دهان‌تان نیست که خشک و بی آب شده، بلکه موهایتان هم بی‌آب است. بی‌آبی موجب خشکی پوست سر و پوست پوست شدن کف سرتان می‌شود.

میوه‌ها و سبزیجات

میوه‌ها و سبزیجات حاوی ویتامین c به جذب آهن کمک بسیاری می‌کنند و به کلاژن‌سازی هم کمک می‌کنند.

ویتامین c در تمام بافت پوست و مو وجود دارد و عامل شکل‌گیری ساختار پوست و مو‌، انعطاف‌پذیری، شفافیت و استحکام آن‌هاست و در واقع موجب زیبایی مو می‌شود. رژیم غذایی که سرشار از میوه‌ها و سبزی‌هایی مانند مرکبات و سبزی‌هایی که برگ‌های سبز تیره دارند( کلم پیچ، بروکسل، جوانه‌ها، اسفناج) باشد، نیاز روزانه به این ویتامین را تامین می‌کند.

علاوه بر این اسفناج سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین A، آهن، ویتامین C، بتاکاروتن و فولیک اسید (ویتامین B9) است. این مواد مغذی موهایتان را مرطوب نگه داشته و از شکنندگی آن‌ها جلوگیری می کند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 458405 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟