با خوردن این 4 ماده غذایی دوپینگ کنید

بدن ما برای انجام اعمال و وظایف خود به انرژی نیاز دارد. کربوهیدرات ها منبع اصلی تهیه و تدارک انرژی برای بدن هستند. منابع عمده کربوهیدرات ها اغلب غذاهای گیاهی اند که می توان به سبزیجات، غلات و حبوبات اشاره کرد. شیر و لبنیات نیز به میزان کافی کربوهیدرات دارند.

 در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از مواد غذایی که میزان کربوهیدرات بالایی دارند و در ضمن برای بدن بسیار مفید هم هستند. این در حالی است که استفاده زیاد از کربوهیدرات ها می تواند باعث بروز بیماری های مختلفی برای افراد باشد.

*فلفل دلمه
یکی از سبزیجاتی که ما از آن بسیار زیاد استفاده می کنیم فلفل دلمه است. این سبزی خوشمزه در رنگ های متفاوت وجود دارد اما متداول ترین رنگ برای آن سبز است و هر رنگ آن نیز خود خواص منحصر به فردی دارد. این سبزی دارای میزان 4.4 گرم کربوهیدرات در هر 100 گرم است. همچنین این فلفل دلمه میزان بسیار زیادی پتاسیم دارد و انرژی لازم را برای رشد عضله ها تامین می کند.

*اسفناج
این سبزی بسیار خوشمزه که بهترین نوع آن دارای رنگ سبز بسیار تیره است نیز به عنوان یکی از منابع سرشار کربوهیدرات شناخته می شود. اسفناج در حالی که دارای میزان بسیار زیادی کربوهیدارت است، میزان بسیار زیادی نیز ویتامین های A و K دارد که در این میان ویتامین K می تواند به استخوان سازی بدن نیز کمک بسزایی کند. اسفناج در هر 100 گرم 3.5 گرم کربوهیدارت دارد.

*کاهو
یکی دیگر از سبزیجاتی که می توان از آن به عنوان منبعی خوب برای تامین کربوهیدرات اشاره کرد کاهو است. بهترین روش برای استفاده از این سبزی تهیه سالاد و خوردن آن کنار هر وعده است. کاهو در هر 100 گرم میزان 3.1 گرم کربوهیدرات دارد و همچنین منبعی سرشار از ویتامین C است. در کنار این ویتامین ها کاهو می تواند از ابتلای به بیماری های گوارشی نیز پیشگیری کند.

*مارچویه
مارچوبه گیاهی است که از 2000 سال پیش از ان به عنوان یک گیاه دارویی استفاده می شده است. همچنین این گیاه خواص بی شمار دیگری نیز دارد. میزان 2 گرم کربوهیدرات در هر 100 گرم نشان از غنی بودن این گیاه است و همچنین مارچوبه منبعی از ویتامین K است و می توانید میزان دوسوم از نیاز روزانه شما را تامین کند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 457393 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟