اهمیت سم زدایی پوست قبل حمام با یک تکنیک ساده

سم زدایی پوست بدن با برس کشیدن پوست خشک قبل از حمام روشی بسیار ساده در زیباسازی و لایه برداری طبیعی و سلامت محسوب می شود. اگر این روش را بتوانید هفته ای یک بار انجام دهید کمک زیادی به سم زدایی پوست تان کرده اید. آن هم در شرایط آب و هوایی امروز که در بیشتر شهرها پوست در معرض سم های زیادی قرار دارد.

برس کشیدن پوست خشک قبل از حمام

برس کشیدن پوست خشک قبل از حمام باعث از بین رفتن سلول های شاخی (عامل زبری پوست) شده، سلول های مرده پوست سریع تر از بین رفته و با گردش بهتر جریان خون در پوست بدن؛ پوست صاف تر، شفاف تر و سالم تر می شود. این یک روش عالی برای سم زدایی پوست بدن است. بهتر است قبل از یک اسپا، یا یک حمام درست و حسابی یا حتی یک دوش ساده برس را بر روی پوست خشک بکشید.

برس کشیدن پوست خشک قبل از حمام فواید زیادی دارد:

گردش بهتر جریان خون و در نتیجه تغذیه بهتر پوست

از بین رفتن سلولیت

سم زدایی پوست

کمک به درمان بیماری های گوارشی

سلامت غده های لنفاوی

پاک شدن منافذ پوست و جدا شدن ذرات و سموم جذب شده

کاهش وزن به دلیل ماساژی که در نتیجه حرکت برس بر روی پوست داده می شود

افزایش شادابی و نشاط و انرژی در نتیجه افزایش گردش جریان خون در پوست

کاهش استرس

عملکرد بهتر کلیه ها: از آن جا که عملکرد کلیه ها، کبد و پوست با هم در ارتباط است سم زدایی پوست فشار کمتری به کلیه برای سم زدایی وارد می کند.

مناسب برای انواع پوست ها حتی پوست های خشک که باعث درمان خشکی و تولید سلول های جدید می شود

انتخاب برس مناسب برای برس کشیدن پوست خشک قبل از حمام

برای برس کشیدن پوست خشک قبل از حمام به چند نکته باید توجه کنید. اولین نکته این که پوست بدن تان باید خشک باشد و دومین نکته انتخاب برس مناسب است. و البته سومین نکته روش درست برس کشیدن پوست است که همه را یک به یک برای شما شرح می دهیم.

بهتر است برای سم زدایی پوست از برس هایی استفاده کنید که حتما برای پوست بدن تولید شده است. اگر بتوانید از برس هایی که با الیاف طبیعی ساخته شده است استفاده کنید مسلما بهتر است. در غیر این صورت از برس های پلاستیکی هم می توانید استفاده کنید.

برس هایی دارای بند یا گیره بهتر است چون با قرار دادن انگشتان در پشت گیره یا بند با تسلط بیشتری می توانید بدن تان را برس بزنید. در غیر این صورت می توانید از برس های دسته بلند هم استفاده کنید.

روش های برس کشیدن پوست خشک قبل از حمام برای سم زدایی پوست بدن

مرحله اول:

بعد از انتخاب برس مناسب، برس کشیدن را از پاهایتان شروع کنید، سپس ساق و ران ها را برس بزنید. سپس شکم، سینه و شانه ها و بعد پشت بدن را برس بزنید.

مرحله دوم:

نحوه برس کشیدن باید به صورت دایره وار باشد تا هم فشار و هم گردش خون بهتر صورت گیرد. در نواحی که پوستتان دچار مشکل است مثلا خشکی یا سلولیت بیشتری دارد یا دارای سلول های زبر و شاخی است برس را با فشار دایره وار و مدت زمان بیشتری روی پوست بکشید.

مرحله سوم:

در قسمت هایی که غده های لنفاوی قرار دارد مثل زیر بغل بهتر است دست ها را بالا برده و به صورت حرکت دایره وار در جهت عقربه های ساعت برس بزنید.

مرحله چهارم:

تمام پوست بدن تان را می توانید برس بزنید. فقط مواظب پوست گردن و صورت تان باشید. این دو ناحیه پوست لطیفی دارد که بهتر است از برس های نرم تر مخصوص پوست صورت استفاده کنید.

بهترین زمان برس زدن پوست بدن

بهترین زمان سم زدایی پوست با برس کشیدن درست قبل از دوش کردن و حمام کردن است. قبل از آن که دوش حمام را باز کنید در حالی که بدن تان خشک است بهترین زمان سم زدایی، پاک کردن سلول های پوستی و از بین بردن سلول های مرده است.

اثرات جانبی برس کشیدن پوست خشک قبل از حمام

سعی کنید برس کشیدن پوست خشک قبل از حمام را محدود به هفته ای یک یا دوبار بار برای پوست های چرب، دو بار در ماه برای پوست های معمولی و یک بار در ماه برای پوست های خشک نمایید تا پوست زیاد تحریک نشود. در صورتی که هر بار قبل از هر حمام یا دوش از این روش استفاده کنید ممکن است شاهد التهابات و حساس شدن پوست شوید.

با توجه به نوع پوست تان، نحوه زندگی تان مثل شهری که در آن زندگی می کنید و میزان آلودگی بعد از مدتی به راحتی تعداد مورد نیاز سم زدایی پوست بدن تان را با روش برس کشیدن متوجه خواهید شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 457243 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟