سگ‌ها چگونه می‌توانند زندگی افراد دیابتی را نجات دهند؟

به گزارش رکنا، آیا حس بویایی سگ ها می تواند جان افراد دیابتی را نجات دهد؟ این موجود دوست داشتنی می تواند وجود بمب، مواد مخدر یا حتی حشرات موزی موجود در رختخواب را تشخیص دهد، اما آیا می توانند از وجود دیابت نوع 1 در صاحبانشان باخبر شوند؟

تحقیق تازه ای که در انگلستان صورت گرفته، نشان می دهد، سگ های آموزش دیده می توانند در 70 درصد موارد نشانه های قند خون غیرطبیعی که منجر به شرایط خطرناک برای صاحبانشان می شود را تشخیص دهند.

آنها چگونه می توانند چنین کاری انجام دهند؟

سگ هایی که از آنها یاد کردیم، حس بویایی بهتری نسبت به همتایان دیگر خود که برای آموزش انتخاب می شوند، دارند. آنها از این حس قوی برای بو کشیدن تغییرات در خون که اغلب به خاطر قند خون خیلی بالا یا خیلی پایین رخ می دهد، استفاده می کنند.

 

سگ‌ها چگونه می‌توانند زندگی افراد دیابتی را نجات دهند؟پزشکان می دانند وقتی قند خون شخصی بسیار بالا می رود، نوعی واکنش شیمیایی در خون آنها ایجاد و باعث تشکیل بوی شیرینی در نفس آنها می شود. آنها در اغلب مواقع نمی توانند این بو را تشخیص دهند، ولی سگ ها می توانند زیرا قدرت بویایی آنها چهل برابر یک انسان عادی است.

این گونه سگ ها چگونه آموزش می بینند؟

آموزش این گونه سگ ها معمولا بین چند ماه تا چند سال طول می کشد و اغلب این کار را بر روی توله سگ ها و با ارائه مشوق ها انجام می دهند. سپس این آموزش ها برای هر سگ شکل متفاوتی به خود می گیرد. مثلا یک سگ تنها زمانی که قند خون خیلی پایین آمد متوجه این موضوع می شود.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 453446 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟