بدبوترین چربی سوز که فورا لاغرتان می کند

اگر نگران هستید دچار بیماری قلبی، حمله قلبی و یا سکته مغزی شوید سیر بخورید. سیر، فشار خون را پایین می‌آورد و به اندازه‌ی دارو‌های تجویزی در این کار مؤثر است.

مصریان، رومی‌ها و یونانیان باستان به کارگران، ورزشکاران المپیک و سربازان و ماهیگیران سیر می‌دادند، چون عقیده داشتند، سیر باعث تقویت عملکرد (مخصوصاً برای مردان) و توانشان می‌شود. علم جدید این موضوع را بررسی کرده و معلوم شده سیر، عملکرد ورزشی را افزایش می‌دهد. بزرگ‌ترین اثر مثبت سیر در بیماران قلبی مشاهده شد. در یک مطالعه مشخص شد که مصرف یک دوره‌ی شش هفته‌ای عصاره سیر، ریسک بیماری قلبی را کاهش داده و توان ورزشی را بالا برده بود.

سیر به نفع شما می‌جنگد

علم نشان داده که ویروس‌ها، باکتری‌ها و انگل‌ها، سیر را دوست ندارند! سیر می‌تواند کمکتان کند با سرماخوردگی بجنگید و به میزان ۶۳ درصد از احتمال ابتلای شما به این بیماری کم می‌کند. همچنین سیر، طول مدت یک سرماخوردگی را از ۷ روز به یک روز و نیم کاهش می‌دهد. عملکرد دقیق سیر هنوز کاملاً مشخص نیست، اما این را خوب می‌دانیم که سیر سرشار از مواد مغذی است که سیستم ایمنی را تقویت می‌کنند.

ویروس‌ها، باکتری‌ها و انگل‌ها، سیر را دوست ندارند! سیر می‌تواند کمکتان کند با سرماخوردگی بجنگید و به میزان ۶۳ درصد از احتمال ابتلای شما به این بیماری کم می‌کند

سیر فلزات سنگین را از بدنتان دفع می‌کند

فلزات سنگین مانند سرب و جیوه می‌توانند به اندام‌ها و مغز آسیب زده و حتی باعث مرگ شوند. اگر در محل کارتان فلزات سنگین وجود دارد یا در خانه‌ای قدیمی زندگی می‌کنید، حتماً سیر را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید.

سیر چربی سوز است

شاید ومپایر‌ها به دنبال کلسترول بودند، نه خون! سیر بر چربی‌های خون اثر می‌گذارد. اگر مشکل کلسترول دارید، سیر بخورید. مصرف منظم مکمل سیر می‌تواند کلسترول مجموع و LDL را ۱۰ تا ۱۵ درصد پایین بیاورد. متأسفانه سیر نمی‌تواند HDL یا کلسترول خوب را بالا ببرد یا تری گلیسیرید را کاهش بدهد. پزشکان باستان برای پاکسازی عروق، مصرف سیر را توصیه می‌کردند.

سیر فشارخون را پایین می‌آورد

اگر نگران هستید دچار بیماری قلبی، حمله قلبی و یا سکته مغزی شوید سیر بخورید. سیر، فشار خون را پایین می‌آورد و به اندازه‌ی دارو‌های تجویزی در این کار مؤثر است. کافی است روزی ۴ حبه سیر بخورید. البته این مقدار سیر زیاد است و باید تدریجاً به این میزان برسید تا معده‌تان را ناراحت نکنید. سیر خام و پودر سیر به یک اندازه مؤثرند. سیر کهنه نیز این امتیاز را دارد که تنفس و عرقتان را بد بو نمی‌کند.

سیر از زوال عقل پیشگیری می‌کند

زوال عقل مانند آلزایمر، بیماری است که از رادیکال‌های آزاد و فعالیت اکسیداسیونشان ناشی می‌شود. سیر غنی از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد. وقتی خواص آنتی‌اکسیدانی را با خواص پاک کنندگی عروق ترکیب می‌کنید و فشارخون را پایین می‌آورید، ریسک بیماری‌های مغزی‌تان را کاهش می‌دهید. آنتی‌اکسیدان‌ها با محدود کردن آسیب سلولی، به نفع سلامتی عمل می‌کنند و احتمال سرطان را پایین می‌آورند.

احتیاط!

اگر دیابت دارید پیش از مصرف سیر با پزشکتان مشورت کنید، زیرا سیر، قند خون را پایین می‌آورد.

اگر فشارخونتان پایین است، سیر ممکن است فشارخونتان را خیلی پایین بیاورد.

ضمناً احتمال خونریزی مخصوصاً طی بارداری وجود دارد.

اگر سیر مصرف می‌کنید، دو هفته پیش از عمل جراحی، مصرف آن را قطع کنید.

سیر طعم‌دهنده‌ی بسیار خوبی برای غذاست و بوی منحصربه‌فردی دارد و اگر همراه با پیاز آن را تفت بدهید، رایحه‌ی شگفت‌انگیزی بلند خواهد شد. هزاران سال است که از سیر در بسیاری از موارد استفاده می‌شود، از پاکسازی عروق گرفته تا جنگ با تومورها. علم مدرن می‌تواند خیلی از این ادعا‌ها را ثابت کند. اگر دوست ندارید دست و تنفس و عرقتان بوی سیر بدهد، از سیر کهنه استفاده کنید.اخبار 24 ساعت گذشته را از دست ندهید.

 

کدخبر: 453062 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟